گزارش العالم از اهداف سفر وزیر جنگ رژیم اسراییل به آمریکا

شنبه 4 فروردين 1403 - 17:53

رسانه های عبری از سفر قریب الوقوع وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به واشنگتن خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش فارس الصرفندی خبرنگار شبکه خبری العالم در رام الله واقع در کرانه باختری فلسطین، رسانه های صهیونیستی اعلام کرده اند که یواف گالانت وزیر جنگ این رژیم تصمیم دارد هفته آینده به واشنگتن برود تا این رژیم را به سلاح ها و تجهیزات پیشرفته برای کشتار ملت فلسطین در باریکه غزه تجهیز کند. اما سوال اینجاست که آیا آمریکا این بار با رژیم اشغالگر همانند گذشته تعامل خواهد کرد یا طرحی جدیدی را دنبال می کند؟

خبرنگار العالم گزارش داد ، حمله به غزه بحرانی را در داخل رژیم اشغالگر در همه سطوح ایجاد کرده که یکی از این بحران ها بحران در سلاح و تجهیزات است. سران رژیم اشغالگر تلاش می کنند تا سلاح و تجهیزات را از آمریکا بگیرند و سفر وزیر جنگ رژیم اشغالگر به واشنگتن در همین چارچوب صورت می گیرد.

الصرفندی این سوال را مطرح کرد که آیا آمریکا مانند گذشته، سلاح و تجهیزات را دراختیار رژیم اشغالگر قرار خواهد داد یا اینکه از آن به عنوان اهرم فشاری بر نتانیاهو استفاده خواهد کرد تا وی در جنگ غزه طبق دستورات آمریکا رفتار کند تا از این طریق بتواند هم پیمانانش را در منطقه حفظ کند و هم کشورهای عربی را که روابط خود با رژیم اسرائیل را عادی سازی نکرده اند و در راس آن ها عربستان، به عادی سازی تشویق کند.

بنابر این گزارش، به نظر می رسد آمریکا این بار همه سلاح و تجهیزاتی را که نتانیاهو برای کشتار ملت فلسطین در غزه نیاز دارد، در اختیار وی قرار نخواهد داد تا بدین وسیله وی را تحت فشار قرار داده و به قبول آتش بس در باریکه غزه وادار کند.

به گزارش خبرنگار العالم، نتانیاهو در نهایت آتش بس در غزه را خواهد پذیرفت ولی وی تلاش می کند تا جایی که ممکن است آتش بس را تا زمان انتخابات زودهنگام که بدون تردید بازنده آن خواهد بود، به تعویق بیاندازد.

پربیننده ترین خبرها