مسکو: آمریکا، انگلیس و اوکراین در حمله تروریستی روسیه نقش داشتند

مسکو: آمریکا، انگلیس و اوکراین در حمله تروریستی روسیه نقش داشتند
سه شنبه 7 فروردين 1403 - 17:16

رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه گفت حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس ساخته و پرداخته سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای غربی بود.

العالم - آمریکا

الکساندر پرتنیکوف، رئیس دستگاه امنیت فدرال روسیه، گفت که سرویس‌های امنیتی اوکراینی حمله تروریستی به مرکز کروکوس در نزدیکی مسکو را تسهیل کردند.

به نوشته روسیا الیوم، او افزود: «این حمله تروریستی توسط افراط گرایان اسلامی انجام شد، اما سرویس‌های امنیتی روسیه می‌دانند که چه کسی عاملان را سازماندهی و جذب کرده است».

پرتنیکوف سپس گفت: ایالات متحده، انگلیس و اوکراین پشت حمله به سالن کنسرت در مسکو هستند؛ سرویس‌های اطلاعاتی غربی و اوکراین برای بی ثبات کردن روسیه باید حمله کروکوس را انجام می‌دادند».

پرتنیکوف تاکید کرد که سازمان او تمام تلاش خود را برای شناسایی سازمان دهندگان این حمله تروریستی به کار خواهد گرفت. او گفت کرد که اطلاعات روسیه به خوبی می‌داند که رژیم کی‌یف تروریست‌ها را در غرب آسیا آموزش داده است.

رئیس دستگاه امنیت فدرال روسیه در ادامه گفت که تروریست‌ها قصد فرار به سمت اوکراین را داشتند و اوکراینی‌ها منتظرشان بودند.او افزود: «آن طرف مرز می‌خواستند از آن‌ها مانند قهرمانان استقبال کنند».

شامگاه جمعه ۲۲ مارس ۲۰۲۴ چهار فرد مسلح با ورود به تالار کروکوس سیتی در کراسنوگورسک، در حومه مسکو، حداقل ۱۳۷ تن را کشته و بیش از 158 نفر دیگر زا رخمی کردند و ساختمان تالار را به آتش کشیدند.

از ابتدای این حمله مقامات غربی و اوکراینی تلاش کرده‌اند تا خود را از عاملیت در آن تبرئه کنند. ولادیمیر پوتین نیز در این خصوص روز گذشته گفت:‌️ «ایالات متحده از طریق کانا‌ های مختلف تلاش می‌کند همه را متقاعد کند که ظاهراً هیچ اثری از کی‌یف در حمله تروریستی خونین در کروکوس وجود ندارد و این اقدام، کار گروه تروریستی داعش است؛️ ما می‌دانیم که چه کسی فرمان حمله تروریستی در کروکوس را داده است».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها