الحوثی: دوران سلطه، استعمار و به بند کشیدن ملتٰ‌ها به پایان رسیده است

الحوثی: دوران سلطه، استعمار و به بند کشیدن ملتٰ‌ها به پایان رسیده است
جمعه 10 فروردين 1403 - 00:21

عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.

العالم - یمن

عبدالملک الحوثی با بیان اینکه زمان سلطه، استعمار و بردگی مردم از طریق نسل‌کشی سپری شده است، افزود: خسارت آمریکا در این نبرد سنگین خواهد بود و اگر زیاده‌روی کند، عواقب آن بزرگ‌تر و خطرناک‌تر می‌شود.

وی گفت: این شکستی که از آمریکا و انگلیس می‌بینید در نتیجه درگیر شدن با بخشی از نیروهای مسلح ما است و آنها باید تصور کنند که اگر در مقابل صدها هزار نفر از قهرمانان ما بر روی زمین قرار بگیرند، چه وضعیتی خواهند داشت.

رهبر انصارالله اضافه کرد: تاکنون ۸۶ کشتی هدف قرار گرفته‌اند که عدد مهم، بزرگ و تاثیرگذاری است و بارها با موشک‌های کروز ام الرشراش هدف قرار گرفته شده است.

الحوثی همچنین گفت: اثر حملات یمنی‌ها در دریا و همچنین به سمت مواضع رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی کاملا روشن است و دشمن صهیونیستی به این موضوع اذعان دارد.

وی افزود: آمریکایی‌ها به تجاوز نظامی خود به کشورمان ادامه می‌دهند و حملات آنها در این هفته به ۱۳ حمله و بمباران رسید.

رهبر انصارالله با بیان اینکه آمریکا و (رژیم) اسرائیل در هدف قرار دادن مردمی که برای دریافت کمک‌ها تجمع می‌کنند، هماهنگ هستند، اضافه کرد: دشمن اسرائیلی در جریان بمباران‌ها دست به کشتار آوارگان غزه درحالیکه گرسنه و بیمار هستند، می‌زند.

الحوثی در ادامه گفت: دشمن ابتدا منطقه‌ای را برای دریافت کمک‌ها، امن اعلام می‌کند و سپس مردمی که برای دریافت غذا به آنجا می‌روند را بمباران می‌کند، اتفاقی که این هفته در اردوگاه المواصی رخ داد.

وی همچنین به جنایات روزهای اخیر اشغالگران در بیمارستان الشفا اشاره کرد و افزود که دشمن صهیونیستی بار دیگر به جنایت در این بیمارستان روی آورده است.

الحوثی همچنین گفت که رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد و البته این شکست برای آمریکا که شریک این نسل‌کشی است نیز تعلق دارد و یک رسوایی تاریخی است.

رهبر انصارالله همچنین حملات حزب‌الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی را بسیار اثرگذار دانست و افزود که این حملات کارخانه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی (رژیم) اسرائیل در بخش شمالی را مختل کرده است.

وی با اشاره به تلاش رژیم تل آویو برای استفاده از عشایر عرب علیه حماس در غزه، گفت:‌ «به دلیل استواری قبائل در موضع مقاومت، دشمن اسرائیلی نتوانست بین قبایل و مجاهدین شکاف ایجاد کند».

سید عبدالملک الحوثی همچنین حملات حزب‌الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی را بسیار اثرگذار دانست و گفت که این حملات کارخانه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی اسرائیل در بخش شمالی را مختل کرده است.

او در ادامه بر حمایت «فعال» و «مستمر» از مردم غزه تأکید کرد و گفت: «تاکنون 63 کشتی هدف قرار گرفته‌اند که عدد مهم، بزرگ و تاثیرگذاری است و بارها با موشک‌های کروز «ام الرشراش» (ایلات) هدف قرار گرفته است».

وی تأکید کرد که اثر حملات یمنی‌ها در دریا و همچنین به سمت مواضع اسرائیل در فلسطین اشغالی کاملا روشن است و دشمن صهیونیستی به این موضوع اذعان دارد».

رهبر انصارالله یمن افرود: «به اعتراف یکی از افسران آمریکایی، نیروی دریایی این کشور از قرن 19 به این سو تا این اندازه ذلیل نشده بود؛ وضعیت بدی که نیروی دریایی آمریکا به آن رسیده است نتیجه عدم پذیرش واقعیت‌ها و عدم پذیرش راه حل صحیح و عادلانه است».

سید عبدالملک الحوثی در ادامه گفت: «این شکستی که از آمریکا و انگلیس می‌بینید در نتیجه درگیر شدن با بخشی از نیروهای مسلح ما است و آن‌ها باید تصور کنند که اگر در مقابل صدها هزار نفر از قهرمانان ما بر روی زمین قرار بگیرند، چه وضعیتی خواهند داشت.

پربیننده ترین خبرها