تظاهرات مردم اردن برای ششمین روز متوالی ادامه دارد+فیلم

شنبه 11 فروردين 1403 - 12:09

در واکنش به ادامه نسل کشی مردم فلسطین در باریکه غزه توسط نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیلی؛ هزاران اردنی برای ششمین روز متوالی به تظاهرات گسترده خود و تلاش برای هجوم به ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی در امان و و محاصره آن ادامه می دهند.

العالم - فلسطین

تظاهرکنندگان اردنی در ادامه بر ضرورت تعطیلی دایمی سفارت رژیم صهیونیستی در امان تاکید کردند.
یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات به خبرنگار شبکه العالم گفت: نخستین مطالبه ما اخراج سفیر رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه های آمریکا و رژیم "اسرائیل" است. همچنین پیام ما به سفارت آمریکا به عنوان سر افعی این است همه دولت های عربی را کنترل می کند.

در همین حال یکی از تظاهرکنندگان به خبرنگار ما گفت: ما برای توقف جنگ علیه غزه اینجا هستیم تا در کنار برادرانمان در فلسطین بایستیم و کشورمان را آزاد کنیم.

خواسته اردنی ها از نخستین روز تظاهرات در حمایت از مردم غزه تا به امروز تغییری نکرده است که بارزترین آنها لغو پیمان سازش با رژیم اشغالگر صهیونیستی و اخراج سفیر آمریکا از امان است.

یکی از تظاهرکنندگان به خبرنگار ما گفت: اساسی ترین و مهمترین خواسته ما لغو اجرای معاهده صلح، معاهده وادی عربه ؛ معاهده ذلت و تسلیم است.

دیگری به خبرنگار العالم گفت: خواسته ما اخراج سفیر رژیم "اسرائیل"، تعطیلی سفارت این رژیم و عدم اجرای توافق «وادی عربه» است.

اعتراض های اردنی‌ها متوجه همه دولت‌ها و رژیم‌های عربی است که باید مواضع آنها در قبال آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، به ‌ویژه در پرتو جنگ؛ قحطی و محاصره تحمیلی توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی علیه باریکه غزه؛ تاثیرگذارتر باشد.

همزمان با ادامه فراخوان ها برای هجوم و محاصره ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی در امان؛ در واکنش به جنایات بی امان نیروهای اشغالگر "اسرائیلی" علیه ساکنان باریکه غزه؛ برای ششمین روز متوالی؛ همچنان اعتراض ها دراطراف سفارت رژیم صهیونیستی در امان، پایتخت اردن ادامه دارد .

پربیننده ترین خبرها