دور جدید مذاکرات مبادله اسرا در قاهره و اعتراضات در تل آویو +فیلم

يکشنبه 12 فروردين 1403 - 14:13

قاهره امروز میزبان دور جدیدی از مذاکرات آتش بس بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس است. منابع عبری از توافق بین اعضای کابینه رژیم صهیونیستی بر سر مبادله اسرای فلسطینی با جنازه دو نظامی این رژیم – که از سال 2014 در اختیار حماس هستند - خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

در تازه ترین تلاش ها بعد از شش ماه از حملات رژیم صهیونیستی به غزه و تحت فشار شدید خانواده های اسرای صهیونیستی بر کابینه نتانیاهو، دور جدید مذاکرات مبادله اسرا بین این رژیم و جنبش حماس در قاهره آغاز شد.

شورای پخش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که تغییرات ملموسی در مواضع اعضای کابینه رژیم صهیونیستی پدید آمده که می تواند به پیشبرد روند مبادله اسرا با جنبش حماس کمک کند.

شورای پخش رژیم اشغالگر فاش کرد که نتانیاهو پس از پایان جلسه کابینه، رونان بار، رئیس سازمان شاباک را برای مذاکرات قاهره به مصر و داوید بارنیاع را برای مذاکرات قطر به این کشور اعزام کرده است.

نتانیاهو روز جمعه برای آغاز دور جدید مذاکرات آتش بس در غزه چراغ سبز نشان داده است.

بارنیاع، رئیس موساد به کابینه جنگی رژیم اشغالگر اعلام کرده است که چنانچه تل آویو انعطاف نشان دهد، امضای قرارداد مبادله اسرا دور از دسترس نیست. این در حالی است که یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتسی هالیوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم با این طرح همچنان مخالفند.

از سوی دیگر گزارش ها از داخل کابینه رژیم اشغالگر از موافقت رژیم با ازادی زندانیانی امنیتی فلسطینی که یک بار پس از ازادی – در جریان معامله مبادله اسرا با گلعاد شالیت در سال 2011 - دوباره اسیر شده اند، حکایت دارند. این اسرا قرار است با جنازه دو نظامی صهیونیستی به نام های اورون شاوول و هدار گولدین – که از سال 2014 در اسارت حماس هستند – مبادله شوند.

شورای پخش رژیم صهیونیستی (کان) ادعا کرده است که این پیشنهاد تسلیم حماس شده است اما حماس تا کنون پاسخی نداده است.

پیشتر رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود که اسنادی را مربوط حماس در غزه به دست آورده است که از شیوه این جنبش در اعمال فشار بر تل آویو برای آزادی اسرا از جمله دستور العمل هایی درباره نحوه اعمال فشارهای روانی و سیاسی برای آزادی اسرای 7 اکتبر پرده برداشته است.

پربیننده ترین خبرها