جزئیات هدیه مرگبار آمریکا برای رژیم صهیونیستی

جزئیات هدیه مرگبار آمریکا برای رژیم صهیونیستی
دوشنبه 13 فروردين 1403 - 10:16

به رغم ادعاهای واشنگتن درباره سرخوردگی نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و تلاش برای آتش‌بس، مقامات ارشد آمریکا اعلام کردند که این کشور قصد دارد مجموعه دیگری از بمب‌های مرگ‌بار را در اختیار صهیونیست‌ها قرار دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، مقامات آمریکایی مدعی شدند که این بمب‌ها بخشی از بسته تسلیحاتی است که سال‌ها پیش درباره آنها با رژیم صهیونیستی توافق کرده بودند اما این توافق تا کنون اجرایی نشده است. به گفته شبکه خبری "ان بی سی"، این معامله تسلیحاتی شامل بیش از 1800 بمب مارک 84 (MK84) به وزن 900 کیلوگرم و حدود 500 بمب مارک 82 (MK82) به وزن 220 کیلوگرم است.

این بمب‌ها از نوع بمب‌های غیر هوشمند هستند که بر اساس برخی دستور‌العمل‌هایی که آمریکا قبلا ارائه کرده است تبدیل به بمب‌های هدایت‌شونده می‌شوند با این حال همچنان غیر نظامیان را هدف قرار می‌دهند و رژیم صهیونیستی احتمالا از همین نوع بمب‌ها برای نسل‌کشی در غزه استفاده کرده است.

بنا به اعتراف یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا، بمب MK84 می‌تواند یک مجمتع مسکونی را به طور کامل ویران کند.

این بسته تسلیحاتی در حالی تحویل رژیم صهیونیستی می‌شوند که مقامات آمریکایی ادعا کرده‌اند که این رژیم متعهد شده است که از این بمب‌ها در چارچوب قوانین جنگی استفاده کند.

رژیم صهیونیستی سالانه 3.8 میلیارد دلار به عنوان کمک تسلیحاتی از آمریکا دریافت می‌کند و اکنون بعد از گذشت 6 ماه از حمله رژیم صهیونیستی به غزه و افزایش شدید آمار قربانیان غیر نظامی، تداوم این کمک‌ها انتقادات شدیدی را علیه واشنگتن در پی داشته است.

هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای، خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد و آمریکا با رأی ممتنع به آن، خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت. حال آنکه پیش از این، چندین قطعنامه را با همین موضوع وتو کرده بود.

با اینکه دولت بایدن درباره نحوه تعامل کابینه رژیم صهیونیستی با جنگ غزه ابراز ناامیدی و سرخوردگی کرده است اما کمک‌های تسلیحاتی آمریکا و ارسال بمب‌های قدرتمند برای رژیم صهیونیستی – که باعث تلفات بسیار سنگین در غزه شده است – اعتبار و صداقت این کشور را به شدت از بین برده است.

ناظران می‌گویند بایدن درباره حمله رژیم صهیونیستی به غزه بیشتر از نفس‌هایش دروغ می‌گوید او پیوسته دم از ناامیدی در قبال رفتارهای نتانیاهو می‌زند و همزمان برای او سلاح می‌فرستد؛ سلاح‌هایی که فاجعه‌ای وخیم در غزه ایجاد کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها