درپی شهادت ۷ تن از کارکنانش در غزه؛

آشپزخانه مرکزی جهانی چه نوع سازمانی است؟

آشپزخانه مرکزی جهانی چه نوع سازمانی است؟
سه شنبه 14 فروردين 1403 - 17:03

ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته با تجاوز به پرسنل یک سازمان بین المللی کمک رسانی در غزه به نام «آشپزخانه مرکزی جهانی»(WCK)، هفت تن از آنها را به شهادت رساند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

این سازمان اعلام کرد که تعداد قربانیان ۷ نفر بوده و از شهروندان استرالیا، انگلیس، لهستان، آمریکا، کانادا بودند که یک راننده فلسطینی نیز به همراه آنها به شهادت رسید.

تیم آشپزخانه مرکزی جهانی در حال عبور از منطقه بدون درگیری در دو خودروی زرهی با لوگوی مخصوص این سازمان و یک خودروی غیرنظامی بودند که مورد حمله جنگنده های صهیونیستی قرار گرفتند.

به گفته "WCK " علیرغم هماهنگی‌های انجام شده با ارتش رژیم صهیونیستی، کاروان هنگام خروج از انبار دیرالبلح، جایی که بیش از 100 تن کمک‌های غذایی بشردوستانه به غزه را تخلیه کرده بود، مورد تجاوز قرار گرفت. این محموله در ۱۵ مارس از راه دریایی به جنوب غزه رسیده بود.

این درحالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر ٰرژیم صهیونیستی ادعا کرده که این اتفاق «غیر عمدی» بوده و جنگنده های ارتش ناخواسته این تیم را هدف قرار داده اند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش این جنایت اظهار داشت: حمله هدفمند ارتش تروریست صهیونیستی به کاروان کمک‌رسانی سازمان مردم نهاد «آشپزخانه مرکزی جهانی» که مسئولیت توزیع کمک‌های غذایی در نوار غزه را بر عهده دارد، شایسته محکومیت جهانی است.

گفتنی است که این سازمان مردم نهاد در سال ۲۰۱۰ به دست سرآشپزی آمریکایی-اسپانیایی به نام خوزه آندرس ودرپی زلزله ویران کننده هائیتی تاسیس شد تا برای زلزله زدگان غذا تهیه کند.

این سازمان بر این مسئله باور دارد که غذا یکی از حقوق بین المللی انسان ها است:«چه در جامعه هایی که در آنها خدمت رسانی می کنیم چه در محل کار روزمره خود، به ارزشهایمان پایبندیم تا برای تحقق هدف مشترکمان راهنمای ما باشد.

عطف بحران انسانی غزه در سال ۲۰۲۳، این سازمان به ارسال مواد غذایی به نوار غزه کمک کرد. تا مارس ۲۰۲۴، بیش از ۳۲ میلیون وعده غذایی فراهم کرده است.

پربیننده ترین خبرها