گاردین: ۶۰۰ تن از وکلای انگلیسی توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را خواستار شدند

گاردین: ۶۰۰ تن از وکلای انگلیسی توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را خواستار شدند
پنج‌شنبه 16 فروردين 1403 - 09:03

نشریه گاردین در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۶۰۰ وکیل انگلیسی در نامه‌ای سرگشاده به دولت این کشور خواستار توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی شدند.

العالم - اروپا

نشریه گاردین در گزارش خود نوشته است که این وکلای انگلیسی در نامه خود به ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس با بیان اینکه فروش سلاح به رژیم صهیونیستی، نقض قوانین بین‌المللی است، یادآور شده‌اند: بنابراین دولت انگلیس در صورت فروش سلاح به (رژیم) اسرائیل قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

از سوی دیگر، روزنامه انگلیسی تایمز نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که سوناک با وجود فشار فزاینده نمایندگان پارلمان انگلیس برای تعلیق صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی، تاکنون از گردن نهادن به خواسته آنها سر باز زده است.

این روزنامه انگلیسی با اشاره به وجود اختلافات داخلی در حزب حاکم محافظه کار انگلیس به رهبری سوناک در مورد چگونگی واکنش قاطعانه به حمله رژیم صهیونیستی به کاروان امدادگران خارجی در غزه که در پی آن ۷ نفر از جمله ۳ نیروی امدادگر انگلیسی کشته شده‌اند، افزود: سوناک پس از این حمله رژیم صهیونیستی نه تنها با خشم فزاینده داخلی و بین‌المللی مواجه شده بلکه از سوی متحدان کلیدی خود نیز برای واکنش به این حمله تحت فشار قرار گرفته است.

فلیک دروموند نماینده حزب حاکم محافظه‌کار انگلیسی نیز در راستای افزایش فشارها و خشم عمومی از همکاری دولت انگلیس با رژیم صهیونیستی، گفت: در صورتی که دولت انگلیس فروش تسلیحات به (رژیم) اسرائیل را متوقف نکند، ممکن است به عنوان ناقض حقوق بشر محکوم شود.

سوناک پیش تر به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که لندن در حال بررسی این موضوع است که (رژیم) اسرائیل را به عنوان ناقض قوانین بین‌المللی اعلام کند.

نخست‌وزیر انگلیس در گفت وگو با نتانیاهو با انتقاد از رویکرد رژیم صهیونیستی در ایجاد مانع بر سر راه رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه، خطاب به وی گفت: بدون افزایش حجم و سرعت ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، مجبور خواهیم شد اعلام کنیم که (رژیم) اسرائیل ناقض قوانین بین‌المللی است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های باریکه غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

پربیننده ترین خبرها