راهپیمایی روز جهانی قدس در اندونزی زیر بارش باران

راهپیمایی روز جهانی قدس در اندونزی زیر بارش باران
جمعه 17 فروردين 1403 - 16:07

همزمان با فرارسیدن روز جهانی قدس، صدهانفر از مردم اندونزی همصدا با ملت های آزاده و مسلمان جهان با حضور مقابل سفارت آمریکا در جاکارتا پایتخت این کشور ضمن تجدید میثاق با آرمان ملت فلسطین جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم در کشتار و نسل کشی فلسطینیان را محکوم کردند.

العالم - آسیا

تظاهرات کنندگان که حتی شرایط نامناسب جوی و بارش شدید باران موجب نشد از جمعیت آنان کاسته شود ؛ با حمل پلاکاردها و بنرهایی که روی آنها شعارهایی درحمایت از فلسطین و محکومیت اسراییل نوشته شده بود ؛ خشم و نفرت خود را نسبت به کودک کشی رژیم اسراییل ابراز داشتند.

تظاهرات کنندگان که پرچم فلسطین را حمل می کردند؛ همچنین اعتراض خود را به جنایات اسراییل علیه فلسطین و غزه اعلام و از سکوت جامعه جهانی در قبال کشتار ؛ نسل کشی و هتک حرمت زنان فلسطینی انتقاد کردند.

همچنین شماری از مردم اندونزی؛ با انجام اقدامات نمادین ؛ از جمله بستن دهان و نمایش وضع اسفناک بانوان فرزند از دست داده و باردار ؛ به شرایط رقت آور زنان فلسطین که نتیجه خوی تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی است؛ اعتراض کردند.

حضور مردم روزه دار و مسلمان اندونزی در آخرین جمعه ماه مبارک در راهیپمایی روز قدس؛ بازتاب گسترده ای در رسانه های دیداری و شنیداری این کشور داشت.

به تازگی خانم " رتنو مارسودی " وزیر امور خارجه اندونزی گفته بود که کشورش در دفاع از آرمان فلسطین ثابت قدم خواهد ماند.

به گزارش ایرنا، دولتمردان اندونزی بارها ضمن حمایت از ملت فلسطین تاکید کرده اند که دولت و ملت اندونزی همچنان به حمایت از مبارزان فلسطینی ادامه خواهند داد. "

لازم به ذکر است اندونزی تاکنون بیش از ۴۴۰۰ تن از کمک های بشردوستانه دولتی و غیر دولتی را برای مردم فلسطین ارسال کرده است.

پربیننده ترین خبرها