سیدحسن نصرالله: علل دشمنی با ایران مواضعش علیه اسراییل و حمایت از قدس است/ پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی حتمی است

سیدحسن نصرالله: علل دشمنی با ایران مواضعش علیه اسراییل و حمایت از قدس است/ پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی حتمی است
جمعه 17 فروردين 1403 - 17:16

دبیرکل حزب الله لبنان شهادت سرداران و رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله رژیم اشغالگر به کنسولگری ایران در دمشق را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد که شهادت این عزیزان برای ما بسیار سنگین است.

العالم ـ لبنان

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان طی سخانی در روز جهانی قدس در مجتمع سید الشهدا (ع) در حومه جنوبی بیروت که مستقیم از شبکه العالم در حال پخش است، شهادت سرداران و رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله رژیم اشغالگر به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را به مقام معظم رهبری و فرماندهی سپاه پاسداران تسلیت گفت.

وی از شرکت کنندگان در آیین روز جهانی قدس تقدیر و خاطرنشان کرد: ما در روز قدس تعهدمان به مقاومت را اعلام می نماییم.

شهدای حمله اخیر در دمشق ارزش تاریخی زیادی برای مقاومت دارند

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی گفت: شهدای حمله اخیر دارای ارزش تاریخی زیادی برای ما هستند.

وی افزود: شهادت این عزیزان به ویژه سردار زاهدی برای ما بسیار سنگین است زیرا سال های طولانی نقش مهمی در حمایت از مقاومت لبنان داشتند.

وی افزود: اعلام روز قدس از سوی امام خمینی (ره) مسئولیت هایی را در تمام سطوح در داخل و خارج کشور به عهده همه گذاشت.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد، جمهوری اسلامی ایران با شهدایش بهای مواضعش را در حمایت از ملت فلسطین پرداخت.
وی گفت: روز قدس همانطور که امام خمینی اعلام کردند بیانگر موضع قدیمی و تاریخی تمام مراجع دینی ماست.

علل جنگ و دشمنی با ایران

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد، یکی از علل مهم جنگ علیه ایران و دشمنی با آن موضع جمهوری اسلامی نسبت به اسرائیل، مقاومت فلسطین و قدس است.

سید حسن نصرالله در ادامه خاطرنشان کرد، دیدارهای مستقیم میان مسئولین آمریکایی و جمهوری اسلامی ایران انجام نشده است. آمریکایی ها همواره آمادگی خود را برای مذاکره مستقیم با مقام های ایرانی اعلام کرده اند اما ایرانی ها فریب نمی خورند.

وی گفت: تهران گفت و گو با واشنگتن درباره پرونده های منطقه ای را نمی پذیرد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ایران بهترین فرماندهانش را تقدیم کرده و فشار و محاصره را تحمل می کند اما برخی نادانان درباره گفت و گو میان ایران و آمریکا صحبت می کنند.

ایران پشت رزمندگان مقاومت را خالی نخواهد کرد

وی گفت: به همه رزمندگان مقاومت که از حمایت جمهوری اسلامی ایران برخوردارند اطمینان می دهم که این دژ آنان را تنها نمی گذارد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ایران از سال 1979 پشتیبان تمام رزمندگان ضد اسرائیلی بوده و حامی محور مقاومت است. تمام رزمندگانی که پشتگرم به حمایت جمهوری اسلامی ایران هستند مطئمن باشند که ایران هرگز پشت مظلومان و دوستان را خالی نمی کند.

وی گفت: دوستی با ایران سمبل کرامت انسانی است لذا آنهایی باید شرمسار باشند که اقدام به عادی سازی با رژیم صهیونیستی کرده اند. از رابطه با آمریکا که مسئول جنایت و جنگ در منطقه است، شرمسار باشید.

سیدحسن نصرالله افزود: رابطه با ایران که حامی استرداد اراضی و حاکمیت فلسطین است، رابطه وفاداری است.

وی گفت: عملیات طوفان الاقصی نقطه عطف تاریخی در منطقه ما است.

سیدحسن نصرالله افزود: جنگ غزه جنگ کسانی است که عقل خود را از دست داده اند و جنگ قصابان و جنایتکاران است. نتانیاهو، گالانت و بقیه مسئولین رژیم صهیونیستی بی عقل هستند.

طوفان الاقصی بقای اسراییل را به خطر انداخته است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما با رویدادی روبرو هستیم که بقای «اسرائیل» را به خطر انداخته و شکنندگی آن را آشکار کرده است. کشتار و گرسنگی که دشمن در غزه انجام می دهد به خاطر اعمال فشار و ارعاب داخلی است، زیرا افقی در مقابلش وجود ندارد، نه در میدان و نه در مذاکرات.

وی با طرح این سوال که تصویر غزه و فردای آن پس از پایان جنگ چیست؟ اسرائیلی ها افقی برای آن ندارند و راه را گم کرده اند، تصریح کرد: پس از 6 ماه، نتانیاهو هنوز نتوانسته حماس و مقاومت در غزه را از بین ببرد و اسرای خود را بازگرداند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد، 900 هزار نفر از اسرائیل رفته‌اند که 80 درصد آنهایی که سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده‌اند گفته‌اند قصد بازگشت ندارند.
دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد، نتانیاهو هیچ افقی برای حل مشکلات داخلی خود ندارد و از دست دادن اوضاع بین المللی یکی از نتایج عملیات طوفان الاقصی است.

وی با بیان این که ناتوانی در بستن جبهه های دیگر از جمله لبنان، یمن و عراق، دستاوردی برای حمایت از ملت فلسطین است، گفت: نظرسنجی های رژیم صهیونیبستی حاکیست که شهرک نشینان شمال نمی خواهند به شهرک هایشان بازگردند و این ضربه ای اساسی به ایده شهرک نشینی است.

سیدحسن نصرالله افزود: تهدید به جنگ فراگیر علیه لبنان باعث توقف جبهه مقاومت لبنان نمی شود و فشارهای وارد شده باعث تغییر موضع ما نمی شود لذا جبهه لبنان فعال خواهد ماند. محور مقاومت به طرف پیروزی بزرگ در حرکت است.

پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی حتمی است

وی با بیان این که مساله کنسولگری ایران یکی از حوادث مهم اخیر است، گفت: اطمینان داشته باشید که پاسخ ایران به حمله به کنسولگری اش حتمی است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد، اصل پاسخ قطعی است؛ اینکه کجا چگونه و کی اتفاق خواهد افتاد را نمی‌دانیم. کل ایران در پاسخ به اسرائیل اتفاق نظر دارند؛ حتی کسانی که با حاکمیت اختلاف نظر دارند. شما ایرانی‌ها را می‌شناسید و در این موارد نباید به اختلافات داخلی دلخوش کنید.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد، بخشی از نبرد، این است که دشمن در خصوص مشخص شدن زمان و مکان و نوع پاسخ، دچار فرسایش و ضعف شود.

برای تمام سناریوها و احتمالات آماده ایم

حماقتی که نتانیاهو در حمله به کنسولگری ایران مرتکب شد، باب گشایش و یکسره کردن نبرد(به نفع محور مقاومت) را خواهد گشود. ما باید برای تمام سناریوها و احتمالات آماده باشیم.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه افزود: مقاومت لبنان از کسی نمی ترسد و برای ورود به هر جنگی در آماده باش کامل است و دشمن اگر چنین جنگی را علیه کشور ما به راه اندازد، پشیمان خواهد شد.

سید حسن نصرالله گفت: اسرائیلی‌ها از ترس همۀ نیروهای ذخیرۀ خودشان را فراخوانده‌اند و در جی‌پی‌اسِ منطقه اختلال ایجاد کرده‌اند و منتظرند؛ قصه مربوط به ایران است.

سلاح‌هایی در اختیار داریم که تاکنون علیه اسرائیل استفاده نکرده‌ایم

دبیر کل حزب الله گفت: مقاومت در لبنان از جنگ نمی‌هراسد و برای هر جنگی کاملا آماده است، و سلاحهایی در اختیار دارد که هنوز علیه اسرائیل استفاده نکرده ایم.

وی افزود: اگر آنها (صهیونیست‌ها) به دنبال جنگ هستند، به آنها می گوییم، ما هم آماده ایم، دشمن خوب به پیامدها و عواقب جنگ با لبنان آگاه است.

پربیننده ترین خبرها