خطرناک ترین سلاح حماس از دید تحلیل گر نظامی صهیونیست!

خطرناک ترین سلاح حماس از دید تحلیل گر نظامی صهیونیست!
شنبه 18 فروردين 1403 - 11:26

تحلیل گر نظامی اسرائیلی اطلاعاتی درخصوص خطرناک ترین سلاحی که جنبش حماس در مقابله با تجاوزگری ارتش اشغالگر در غزه به کار برده است منتشر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

عاموس هارائیل، تحلیل گر اسرائیلی در مقاله ای در روزنامه صهیونیستی "هآرتس" با اشاره به جنگ غزه که به هلاکت 600 نظامی صهیونیست انجامیده است گفت که حماس در مقابله با ارتش رژیم صهیونیستی در غزه، استراتژی خود را تغییر داده و از سلاحی خطرناک تر و کاری تر استفاده کرده است. این سلاح خطرناک، همان "آر پی جی" قدیمی است که همچنان خسارت و تلفات به بار می آورد و با ثبت و ضبط لحظه ی رویدادهای جنگی و انتشار آن توسط رسانه های فلسطینی، کارآیی آن چندین برابر شده است.

این تحلیل گر اذعان کرد که اگر فیلمبرداری از صحنه های کشته شدن نظامیان اسرائیلی و انتشار سریع آن نبود، کار حماس چندان دیده نمی شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که بعد از گذشت 6 ماه از آغاز جنگ، "اسرائیل" همچنان از کار خود ناراضی است. این کارشناس اذعان کرد: "اسرائیل خود را در جنگی گرفتار کرد که از همان ابتدا در آن در موقعیت ضعف بود".

وی افزود: "با گذشت زمان باید اعتراف کرد که این جنگ هیچ دستاوردی نداشته است. انتظار می رفت ظرف چند ماه، حماس نابود شده و توانمندی های نظامی آن از بین برود اما این جنگ به طول انجامید و نمی توان امیدوار بود که این جنبش حتی در آینده به طور کامل از بین برود".

این تحلیل گر درباره آزادی اسرای صهیونیستی هم گفت: روشن است که نمی توان به راحتی حماس را به زور برای بار دوم و سوم مجبور به معامله کرد و از آن بدتر، این است که همواره تعداد بیشتری از اسرا در اسارت جان خود را از دست می دهند.

پربیننده ترین خبرها