درخواست بایدن از مصر و قطر برای اعمال فشار بر حماس!

درخواست بایدن از مصر و قطر برای اعمال فشار بر حماس!
شنبه 18 فروردين 1403 - 09:28

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام عالی رتبه در دولت آمریکا نوشت جو بایدن، رئیس جمهور این کشور روز جمعه در پیامی کتبی برای رهبران مصر و قطر از آنها خواست حماس را برای امضای توافق مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

این مقام مسئول – به شرط اینکه هویتش فاش نشود – گفت مشاور امنیت ملی بایدن روز دوشنبه با اعضای خانواده برخی اسرا – که تعدادش 100 نفر است و گمان می رود هنوز در غزه باشند – دیدار خواهد کرد.

کاخ سفید روز جمعه گذشته اعلام کرده بود که قرار است قاهره در اوایل همین هفته میزبان دور جدیدی از مذاکره بر سر آتش بس در غزه – با مشارکت هیاتی از آمریکا باشد – باشد.

به عنوان یک مقام مسئول آمریکایی، بیل برنز، رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سی آی ای)، مسئول هیات آمریکایی خواهد بود.

جدیدترین پیشنهاد برای آتش بس چه می گوید؟

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید روز دوشنبه گفت که جو بایدن در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وی اطلاع داده است که باید اختیارات بیشتری را به هیات مذاکره کننده این رژیم در قاهره بدهد تا بتوانند هر چه سریع تر به توافق برسند.

این در حالی است که آمریکا و متحدانش، آتش بس را برای ورود کمک های بشردوستانه هر چه بیشتر به غزه ضروری می دانند.

طبق جدیدترین پیشنهاد، رژیم صهیونیستی و حماس بر سر آتش بس 6 هفته ای در ازای آزادی اسرای بیمار و سالخورده و مجروحینی که در دست حماس هستند، توافق خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها