بیانیه نیروهای مسلح یمن درباره 5 عملیات پهپادی و موشکی در دریای سرخ و اقیانوس هند

بیانیه نیروهای مسلح یمن درباره 5 عملیات پهپادی و موشکی در دریای سرخ و اقیانوس هند
يکشنبه 19 فروردين 1403 - 16:59

نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه ای از اجرای پنج عملیات نظامی علیه کشتی های اسراییلی، آمریکایی و انگلیسی طی ۷۲ ساعت گذشته در دریای سرخ و اقیانوس هند خبر داد.

العالم ـ یمن

بنابر این گزارش، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه در بیانیه با اشاره به حمایت صنعا از مردم فلسطین و پاسخ نیروهای یمنی به تجاوزات آمریکا و انگلیس اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن طی ۷۲ ساعت گذشته پنج عملیات نظامی انجام دادند.

این بیانیه در باره این پنج عملیات خاطرنشان کرده است: نیروی دریایی ارتش یمن با استعانت از خداوند متعال با تعدادی موشک مناسب نیروی دریایی اقدام به هدف گیری ناو انگلیسی (HOPE ISLAND) در دریای سرخ کردند که موشک ها به صور مستقیم به هدف اصابت کرد.

همچنین دو کشتی اسرائیلی که عازم بنادر فلسطین اشغالی بودند، اولین (MSC GRACE F) در اقیانوس هند و دیگری (MSC GINA) در دریای عرب، با تعدادی موشک بالستیک و بالدار با موفقیت هدف قرار گرفتند.

نیروی هوایی نیروهای مسلح یمن همچنین دو عملیات نظامی دیگر را با استفاده از تعدادی پهپاد و هدف قرار دادن تعدادی ناوچه نظامی آمریکایی در دریای سرخ انجام داد و این عملیات نیز با موفقیت به اهداف خود دست یافت.

در این بانیه همچنین آمده است: نیروهای مسلح یمن حملات خود را برای جلوگیری از کشتیرانی رژیم اسرائیل یا کسانی که با دشمن اسرائیلی مرتبط هستند و یا کشتی هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی در دریای سرخ و عرب و اقیانوس هند در حرکت باشند تا پایان حملات و تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و رفع محاصره فلسطینیان ادامه می دهند.

پربیننده ترین خبرها