خبرنگار العالم در غزه گزارش داد؛

تبدیل مرکز الشفاء به ویرانه ای پر از اجساد

سه شنبه 21 فروردين 1403 - 14:35

بر اثر بمباران مداوم چند منطقه باریکه غزه توسط ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی برای یکصد و هشتاد و ششمین روز، شماری فلسطینی که بیشتر آنها کودک و زن بودند شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند. این در حالی است که گروه های امدادی و نجات فلسطینی با کمک تیم‌های بین‌المللی و با توجه به کمبود امکانات و تجهیزات لازم به بیرون آوردن  اجساد شهدا از بیمارستان الشفا و اطراف آن ادامه می‌دهند.

العالم فلسطین اشغالی

سازمان جهانی بهداشت گزارش داد مرکز الشفا ساختمانی خالی از تجهیزات اما پر از اجساد شهداست، بزرگترین بیمارستان باریکه غزه، که در پی ویرانی های گسترده ناشی از محاصره اخیر اشغالگران، به این صورت به ساختمان ویران شده‌ای تبدیل شد.

سازمان ملل از آغاز روند بیرون آوردن اجساد قربانیان تهاجم نظامی ارتش اشغالگر، با همکاری گروه‌های دفاع مدنی و وزارت بهداشت باریکه غزه خبر داد.

امجد علیوه، مدیر بخش اورژانس بیمارستان الشفاء گفت: ما فاقد تجهیزات و ابزار لازم برای این کار هستیم و زمان نداریم، اما می‌خواهیم قبل از تجزیه اجساد این کار را انجام دهیم.

تیم های پزشکی، تیم های امداد و نجات و آزمایشگاه پزشکی قانونی وزارت بهداشت غزه به دنبال تهیه پرونده ای برای مستندسازی این رویدادهای جنایتکارانه و ارائه آن به دادگاه کیفری بین المللی برای پیگرد اشغالگران به خاطر قتل عام ها هستند.

معتصم صلاح، یکی از اعضای کمیته اورژانس در وزارت بهداشت غزه نیز به نوبه خود گفت: از طریق هیئت OCHA و هیئت سازمان بهداشت جهانی، گورهای دسته جمعی مجتمع پزشکی شفا نبش و اجساد تجزیه شده شناسایی می شود . و در صدد این هستیم این جنایت ها در حق غیر نظامیان را مستند سازی کنیم.

تیم‌های دفاع مدنی در باریکه غزه از بیرون آوردن اجساد شماری از شهدا از جمله کودکان و زنان از مرکز پزشکی شفا خبر داد که صدها نفر همچنان مفقود هستند. حمله نیروهای اشغالگر به مجتمع پزشکی الشفاء به مدت دو هفته ادامه یافت که منجر به شهادت 400 غیرنظامی در داخل و اطراف مرکز شد .به گفته کادر پزشکی 300 نفر از این تیم دستگیر و شکنجه شدند.

ارتش رژیم اشغالگر برای 186 امین روز، به حملات خود به چندین منطقه نوار غزه ادامه داد که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از فلسطینی ها از جمله کودکان و زنان شد. عملیات بمباران اسرائیل بر شهرهای غزه، دیرالبلح، رفح و مناطق شمال نوار غزه متمرکز بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها