کارشناس عرب: ایران چگونگی پاسخ حمله به کنسولگری خود را طراحی کرده است

پنج‌شنبه 23 فروردين 1403 - 13:41

پژوهشگر سیاسی عرب با تاکید بر اینکه ایران به حمله به کنسولگری خود در دمشق پاسخ خواهد داد، گفت: سکوت غرب در محکومیت این حمله، هر کشوری را تشویق می کند که به سفارت کشور دیگر حمله کند.

العالم _ ایران

تیسیر الخطیب، پژوهشگر سیاسی فلسطینی، در گفت و گو با شبکه خبری العالم در خصوص هدف قرار دادن فرزندان و نوه های اسماعیل هنیه از سوی اشغالگران اظهار داشت: این بهایی است که مردم فلسطین پرداخته اند. خون فرزندان رهبران و فرزندان شهروندان غزه و خون همه فلسطینی ها مقدس و گرانبها است.

وی در باره حملات دشمن صهیونیستی خاطرنشان کرد: از ابتدای جنگ تاکنون هیچ هدفی تصادفی نبوده است، هر ساختمانی که ارتش صهیونیستی می زد، می دانست چه کسانی در آن هستند، با این حال آمریکایی ها و غربی ها منافقانه سعی می کنند با عبارت خسارات جانبی، نسل کشی رژیم صهیونیستی را توجیه کنند، این در حالی است که خسارت جانبی معمولاً بین یک تا ده درصد است.

الخطیب با توجه به تاکید رهبر انقلاب اسلامی ایران در خطبه نماز عید سعید فطر مبنی بر مجازات صهیونیست‌ها به سبب حمله به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: رهبر ایران گفتند که ساختمانی که مورد هدف قرار گرفت، بخشی از خاک ایران است و این حمله بر خلاف حقوق بین الملل است.

وی افزود: رهبر ایران همچنین اقدامی را که باید در پاسخ به این اقدام مجرمانه، خبیثانه، شیطانی و حماقت آمیز انجام شود، مشخص کردند.

این پژوهشگر سیاسی فلسطینی تصریح کرد: وقتی آمریکا، انگلیس و فرانسه که اعضای دائم شورای امنیت هستند، از محکوم کردن رژیم صهیونیستی خودداری می کنند، به این معنی است که قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته و هر کشوری را برای حمله به سفارت کشوری دیگر تشویق کرده اند.

تیسیر الخطیب همچنین در خصوص پاسخ به این حمله خاطرنشان کرد: اولین ضربه در اختیار ایران است و ایالات متحده آمریکا هم اکنون به هر طریقی سعی می کند از این حمله جلوگیری کند، زیرا اگر این حمله انجام شود، آمریکا نمی تواند - همانطور که در جنگ 1973 انجام داد - اسرائیل را از شکست نجات دهد زیرا تجاوز، آشکار است.

وی افزود: تاخیر در پاسخ به منظور آماده شدن یک موضع بین المللی و بلوغ افکار عمومی جهان است و اکنون این هدف به دست آمده است همانطور که اکنون همه اسرائیل را یک رژیم تروریستی می دانند.

الخطیب در پایان گفت: ایران این حمله را طوری طراحی خواهد کرد که در سطح جهانی مقبولیت داشته باشد و ایالات متحده آمریکا و غرب را از ایستادن کنار رژیم صهیونیستی باز دارد بلکه آنها را وادار می کند که رژیم صهیونیستی را مجبور کنند پاسخ ندهد.

پربیننده ترین خبرها