جهاد اسلامی: بازدارندگی اسرائیل در برابر ایران از بین رفت

جهاد اسلامی: بازدارندگی اسرائیل در برابر ایران از بین رفت
چهارشنبه 29 فروردين 1403 - 00:29

معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به شکل‌گیری قواعد درگیری جدید در منطقه پس از حملات تنبیهی تهران علیه رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که به خاطر شکستهای میدانی، اسرائیل مجبور است هزینه توافق تبادل اسرا را متحمل شود.

العالم - فلسطین اشغالی

محمد الهندي معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین شامگاه امروز سه‌شنبه تأکید کرد که وزن راهبردی اسرائیل در همه سطوح در حال کاهش است و موازنه قوا در جهان نیز تغییر کرده است.

الهندی با اشاره به اینکه «امروز قواعد جدیدی شکل گرفته و پاسخ ایران نیز نخستین هشدار به اسرائیل در منطقه است» به شبکه خبری المیادین گفت: «غرب بر روی جنایات اسرائیل در غزه و فلسطین سرپوش می‌گذارد، ولی مرحله جدیدی در حال شکل گیری است که نیازمند بازبینی در محاسبات است».

وی با بیان اینکه آمریکا در امسال که سال انتخابات است، به دنبال جنگ منطقه‌ای نیست، افزود: «غزه، تصویر اسرائیل را مخدوش کرده است. نتانیاهو نیز به دنبال این است که منطقه را وارد جنگ کند».

این مقام جهاد اسلامی با اشاره به تلاش آمریکاییها و اسرائیلیها برای آزادسازی اسرای اسرائیلی، آن هم با کمترین هزینه، خاطر نشان کرد: «اسرا، برگ برنده ما هستند. مقاومت پاسخ خود را به پیشنهادات داده است. موضع مقاومت مشخص است: خروج [نظامیان صهیونیست] و آتش‌بس تدریجی».

الهندی با تأکید بر اینکه به خاطر شکستهای میدانی، اسرائیل مجبور است هزینه توافق را بدهد، درباره حملات تنبیهی تهران علیه رژیم صهیونیستی نیز گفت: بازدارندگی اسرائیل در برابر ایران به پایان رسید. اسرائیل با یک تنگنای واقعی روبروست و انتخابهای محدودی هم دارد».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه 14 آوریل، عملیات تنبیهی خود علیه رژیم صهیونیستی را در پاسخ به جنایات متعدد این رژیم بویژه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق آغاز کرد. در این عملیات، نیروی هوافضای سپاه، در نخستین حمله مستقیم علیه اسرائیل، ده‌ها فروند موشک و پهپاد به سمت اهداف نظامی مشخصی در داخل اراضی اشغالی شلیک کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران سرلشکر محمد باقری نیز تصریح کرد که «عملیات ایران در حد تنبیه بود، پاسخ ایران به هراقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود.. دلیل این عملیات عبور رژیم صهیونیستی از خط قرمزهای بود که برای ما به هیچ وجه قابل تحمل نبود».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها