گذار مقاومت از سلاح های قدیمی به پهپادها و موشک های نقطه زن

گذار مقاومت از سلاح های قدیمی به پهپادها و موشک های نقطه زن
شنبه 1 ارديبهشت 1403 - 10:03

دوران شلیک موشکهای قدیمی کاتیوشا در برابر تعدی های رژیم صهیونیستی سپری شده و با گذار مقاومت از این مرحله، جای سلاح های قدیمی را پهپادها و موشک های قدرتمند و نقطه زن پر کرده اند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

روزنامه الکترونیکی رای الیوم که در لندن بروز رسانی می شود با انتشار سرمقاله ای با اشاره به مخمصه ای که رژیم صهیونیستی و کابینه جنگ آن به سبب عملیات تنبیهی «وعده صادق» به آن گرفتار شده‌، نوشت: هر روز که می‌گذرد، حقایق جدیدی از ابعاد عملیات بی‌سابقه و موفق ایران علیه اسرائیل آشکارتر می‌شود، پس از اینکه ادعا شده بود که سامانه های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی موفق به رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به میزان ۹۹ درصد شده‌اند، این رقم به ۸۴ درصد طبق نظر کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست کاهش یافت.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگران جهان عرب و سردبیر رای الیوم در سرمقاله این نشریه خاطرنشان کرد: حتی ادعای رهگیری ۸۴ درصد از موشک‌ها و پهپادها به منزله این است که ۱۶ درصد از موشک‌ها و پهپادها از سد دفاعی ایجاد شده از سوی سه کشور بزرگ در اردن یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه عبور کرده و این میزان برای ویرانی شهرهای اسرائیل و کشتن دهها هزار نفر از آنها اگر ایران بخواهد و پهپادها و موشکهای پیشرفته با قدرت ویرانگری بالا استفاده کند، مانند موشکهای سجیل با برد ۲۵۰۰ کیلومتر و مجهز به سرجنگی به وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم یا موشک شهاب با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و مجهز به سرجنگی به وزن ۷۰۰ کیلوگرم مواد منفجره و موشکهای مافوق صوت، کافی است.

عطوان بیان کرد: روزنامه نیویورک تایمز نزدیک به کاخ سفید تایید کرده که مقامات آمریکا و اسرائیل در ارزیابی تبعات حمله به کنسولگری ایران در دمشق و ترور سردار محمد زاهدی فرمانده سپاه قدس در سوریه، لبنان و فلسطین و ۶ نفر از مستشارانش دچار اشتباه شدند و انتظار این حجم از واکنش ایران را نداشتند و بر این باور بودند که ایران مانند موارد قبلی واکنشی نشان نخواهد داد و علت این ارزیابی نادرست به زیرکی ایرانی ها و ابزارهای گمراه کننده حساب شده آنان و صبر راهبردی آنها بر می‌گردد.

این تحلیلگر با اشاره به مطرح کردن مجدد حمله به رفح از سوی بنیامین نتانیاهو پس از شکست مذاکرات مربوط به آتش بس موقت سه مرحله ای، به مخمصه صهیونیست‌ها پرداخت و ادامه داد: هیچ مکان امنی برای شهرک نشینان صهیونیست برای اولین بار از زمان تاسیس این رژیم (جعلی) در ۷۵ سال پیش، وجود ندارد و موشک‌ها بر سر شهرک نشینان در الجلیل در شمال فلسطین اشغالی می‌ریزد.

در سرمقاله رای الیوم آمده است: ارتش اسرائیل در اقیانوسی خروشان، استوار و مقاوم به نام غزه غرق می‌شود و در کرانه باختری جنگ فرسایشی طبق محاسبات دقیق جریان دارد و نتایج برای امنیت اشغالگران و ثبات آنها وحشتناک است.

عطوان با اشاره به حمله ویرانگر اخیر مقاومت لبنان به پایگاه عرب العرامشه با پهپادهای پیشرفته و هلاکت و زخمی کردن شماری از نظامیان صهیونیست، از آن به عنوان تحول راهبردی نام برد که حامل پیامی رعب آور برای اشغالگران است، مبنی بر اینکه دوران شلیک موشکهای قدیمی کاتیوشا به شهرک های الجلیل و مناطق مرزی لبنان سپری شده و جای آن را پهپادها گرفته اند و چه بسا زمان موشک های نقطه زن و حمله زمینی گردان‌های رضوان به الجلیل فرا رسیده است.

این تحلیلگر همچنین با اشاره به آشفتگی که در اردوی صهیونیست‌ها وجود دارد، آن را نشانه آشکاری از سردرگمی و وحشت حاکم بر صهیونیستها دانست که گواه بر این است که شمارش معکوس برای زوال رژیم اشغالگر با سرعتی که افراد خوش بین نیز انتظار آن را نداشتند، آغاز شده است. دوران پس از عملیات تاریخی وعده صادق مشابه قبل از آن نخواهد بود.

پربیننده ترین خبرها