اذعان صهیونیست ها به توان نظامی ایران دردستیابی به اهداف راهبردی علیه تل آویو

شنبه 1 ارديبهشت 1403 - 21:37

ناحوم برناع، نویسنده اسرائیلی با بیان اینکه واکنش جمهوری اسلامی ثابت کرد که توانایی دستیابی به اهداف خود را دارد و به هدف راهبردی خود دست یافته است، تاکید کرد: واحد اطلاعات نظامی «اسرائیل» در ارزیابی خود از پاسخ ایران در زمینه هدف قرار دادن سردار زاهدی اشتباه کرده و ممکن است در آینده نیز مرتکب اشتباهات شود.

العالم فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در کرانه باختری فلسطین، رسانه های رژیم صهیونیستی در تل آویو، به ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی افراطی این رژیم به دلیل به تمسخر گرفتن حمله تل آویو به ایران، مورد حمله قرار دادند.

حمله کنندگان به ین گویر به دو بخش تقسیم شدند نزدیکان وی که تلاش کردند واکنش اسرائیل که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست را بزرگ جلوه دهند. این همان چیزی است که روزنامه اسرائیل هیوم، نزدیک به نتانیاهو، گزارش داد. سایر رسانه ها اما این واکنش را اشتباه دانستند، زیرا این امر منجر به انفجار منطقه می شود . مهم ترین رسانه نیز روزنامه معاریو رژیم صهیونیستی بود ، که به اظهارات انتقاد آمیز آمریکا از تل آویو تکیه کرد.

علیان الهندی، کارشناس مسائل رژیم اسرائیل، گفت: «اسرائیل» تنها می‌تواند ادعا کند. این رژیم به حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز دارد که می توان در تلاش های آن برای ایجاد ائتلافی حامی «اسرائیل» ان را لمس کرد زیرا رژیم در رویارویی با ایران از مفهوم بازدارندگی یکجانبه به مفهوم بازدارندگی بین المللی رسیده ، بنابراین من معتقدم که «اسرائیل» در تلاش است تا تمام جهان را برای مقابله با ایران و کمک به خود بسیج کند.

واضح ترین واکنش به حمله ایران و ادعای رژیم اسرائیل برای پاسخ به آن، مربوط به ناحوم برناع نویسنده صهیونیست بود که در مقاله ای طولانی در روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: جمهوری اسلامی توانایی خود را برای رسیدن به هدفش ثابت کرده و علیرغم رهگیری چندین موشک به اهداف نظامی خود دست یافته است که مهم‌ترین آن بازدارندگی است.

در همین ارتباط خلیل شاهین، نویسنده و تحلیلگر سیاسی گفت: راهبردی که رژیم اسرائیل در حملات تجاوزکارانه خود به کشورهای مختلف عربی به کار گرفته ، ممکن است در آینده متفاوت باشد و من معتقدم که نیروهای مقاومت به هرگونه حمله این رژیم به این کشورها پاسخ خواهد داد و بر این باوریم که تل آویو یاد می گیرد هر کنشی با واکنش همراه خواهد بود.

برخی در تل‌آویو تلاش می‌کنند به خود ثابت کنند که به حمله ایران، پاسخ داده شده ، اما نمی‌توانند قدرت پاسخ ایران به هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق را از ذهن خود بیرون کنند.

پربیننده ترین خبرها