شرایط حماس برای حضور نیروهای عربی یا اسلامی در غزه

شرایط حماس برای حضور نیروهای عربی یا اسلامی در غزه
دوشنبه 3 ارديبهشت 1403 - 10:55

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: گزینه ها و جایگزین هایی برای اداره باریکه ی غزه بعد از پایان جنگ و تجاوزگری های رژیم صهیونیستی وجود دارد که یکی از آنها  حضور نیروهای عربی در این منطقه است.

العالم-فلسطین

به گزارش سما الاخباریه، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، طی سخنانی در حاشیه سفر به ترکیه در خصوص موضوع اداره غزه پس از پایان جنگ و حملات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل اظهار داشت: گزینه‌هایی در این باره از جمله حضور نیروهایی از کشورهای عربی وجود دارد و ما از حضور نیروهای عربی و اسلامی در غزه حمایت می‌کنیم به شرطی که مأموریت آنها حمایت از مردم فلسطین و کمک به آن برای آزادسازی سرزمین‌هایشان از اشغالگری باشد و گرنه اینکه یک نیروی خارجی برای کمک به اشغالگران وارد غزه شود، غیر قابل قبول است.

وی افزود: البته جایگزین های دیگری در این خصوص مطرح شده است اما برخی از آنها غیر عملی بوده و موفق نخواهد شد چرا که اداره غزه باید با اراده ی فلسطینی باشد.

هنیه خاطرنشان کرد که پیشنهاد این جنبش بازسازی ساختار سیاسی فلسطین با حضور همه ی گروه‌های فلسطینی در سازمان آزادی‌بخش و سپس تشکیل دولت وحدت ملی با مأموریت نظارت بر روند بازسازی غزه و یکپارچه سازی نهادهای حکومتی در غزه و کرانه باختری و زمینه سازی برای برگزاری انتخابات سراسری، است.

رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: ما هم جزئی از ملت فلسطین هستیم و می توانیم دولت وحدت ملی و اداره ی مشارکتی غزه را بپذیریم.

وی ضمن تاکید بر این امور خاطرنشان کرد که به هیچ وجه به رژیم اشغالگر اجازه نمی دهیم در خصوص سرنوشت و اداره اوضاع مردم فلسطین در غزه یا کرانه باختری تصمیم گیری کند.

پربیننده ترین خبرها