درخواست سازمان همکاری اسلامی از همه کشورها برای حمایت از گزارش آنروا

درخواست سازمان همکاری اسلامی از همه کشورها برای حمایت از گزارش آنروا
جمعه 7 ارديبهشت 1403 - 13:47

سازمان همکاری اسلامی از گزارش کمیته بازنگری مستقل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) استقبال کرد.

العالم - فلسطين

در این گزارش بر پایبندی آنروا به اصل بی طرفی و اهمیت نقش حیاتی این سازمان در حمایت از کمک های امدادی و تلاش های بشردوستانه برای میلیون ها پناهنده فلسطینی - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی دچار بحران انسانی بی سابقه ای شده اند – تأکید شد.

این سازمان در بیانیه‌ای اشاره کرد که در این گزارش تصریح شده است که آژانس باید از مکانیسم‌ها و رویه‌های مؤثر برای تقویت ارزش‌های سازمان ملل متحد و اصول بشردوستانه پیروی ‌کند، تا پاسخ روشنی به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به فعالیت های خود و حذف مسئله آوارگان فلسطینی باشد.

این سازمان همچنین با قدردانی از مواضع کشورهایی که از کمک‌های مالی جدید دریغ نکرده اند، از همه کشورهایی که قطع کمک مالی به آنروا را قطع کرده‌اند خواست تا با تجدیدنظر، کمک های خود را به میلیون ها پناهنده فلسطینی از سر بگیرند.

این سازمان بار دیگر تاکید کرد حضور آنروا و تداوم نقش آن از منظر بشردوستانه و امدادی، اولویت اصلی و شاهدی است بر تعهد جمعی بین‌المللی نسبت به حقوق پناهندگان فلسطینی و مایه برقراری ثبات در منطقه به شمار می رود.

پربیننده ترین خبرها