لحظه به لحظه با ۲۰۵ مین روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه

لحظه به لحظه با ۲۰۵ مین روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 - 08:31

نیروهای اشغالگر صهیونیست با ادامه ده ها حمله هوایی و توپخانه ای به مناطق مختلف باریکه غزه، به جنایت کشتارجمعی در این منطقه برای ۲۰۵ مین روز متوالی ادامه می دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از منابع فلسطینی، جنگنده های ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی و تانک های این رژیم امروز (یکشنبه) نیز مناطق مختلف باریکه غزه و منازل و اماکن اسکان آوارگان را هدف حملات خود قرار دادند که بر اثر آن ، ده ها فلسطینی شهید و یا مجروح شدند.

شهرک الزوایده از جمله مناطق واقع در مرکز باریکه غزه بود که هدف حمله جنگنده های ارتش رژیم اشغالگر قرار گرفت.

مناطق شمال باریکه غزه نیز هدف حملات توپخانه ای ارتش رژیم اشغالگر قرار گرفت.

وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه از افزایش تعداد شهدای تجاوز رژیم اشغالگر به باریکه غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر خبر داد.

این وزارت خانه در گزارش خود آورده است که رژیم اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته، ۴ کشتار را علیه خانواده های فلسطینی در باریکه غزه مرتکب شده است که براثرآن، ۳۲ نفر شهید و ۶۹ نفر مجروح شدند.

در این حال، روزنامه عبری زبان معاریو نوشت : نخست وزیر کابینه اسرائیل درباره احتمال صادر شدن حکم بازداشتش از سوی دادگاه بین المللی کیفری نگران است.

به نوشته این روزنامه، نتانیاهو تماس های گسترده ویژه با واشنگتن برقرار کرده تا از صدور حکم بازداشت خود از سوی دادگاه لاهه جلوگیری کند.

به گزارش منبع یاد شده، احتمال می رود که حکم بازداشت علاوه بر نتانیاهو وزیر جنگ رژیم اشغالگر و رئیس ستاد ارتش این رژیم را هم شامل شود.

نتانیاهو در سخنانی مختصر به خطرناک بودن تصمیمات لاهه درخصوص اقدامات فجیع ارتش خود اقرار کرد.

نتانیاهو مدعی شد که تصمیمات لاهه تاثیری بر عملکرد رژیم اشغالگر نخواهد داشت.

همچنین رادیو و تلویزیون اسرائیل گزارش داد که نیروهای اشغالگر خود را برای اجرای عملیات نظامی دررفح درجنوب باریکه غزه آماده می کنند.

رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل پیشتر به نقل از دو منبع نظامی که هویت آن ها را فاش نکرد، گزارش داده بود که نیروهای اشغالگر از بیش از یک میلیون فلسطینی در رفح خواهند خواست که مجددا به مرکز و جنوب باریکه غزه بروند.

در گزارش این رادیو آماده است که درجریان مرحله اول عملیات زمینی، غیرنظامیان از رفح درجنوب باریکه غزه واقع در نزدیک مرزهای مصر به مناطق امن تر منتقل خواهند شد.


گزارش لحظه به لحظه با ۲۰۵ مین روز از تجاوز رژیم صهیونیستی:

22:25 | عضو ارشد حماس در گفت وگوی اختصاصی با العالم:

درگیر جنگ جهانی با رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن هستیم/ سرنوشت جنگ را ما تعیین می کنیم نه آمریکا و رژیم صهیونیستی

جنبش حماس درگیر یک جنگ جهانی با آمریکا، سایر کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی است اما به رغم این مساله مقاومت با تمام قوا با رژیم صهیونیستی می جنگد و این ما هستیم که سرنوشت جنگ را تعیین می کنیم نه رژیم صهیونیستی یا آمریکا. (جزئیات بیشتر)

21:17 | گردان‌های مجاهدین صحنه‌هایی از حملات موشکی به شهرک‌های صهیونیستی در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در باریکه غزه را منتشر کرد.

فیلم

21:08 | نویسنده صهیونیست: حماس هرگز موضعش را تغییر نداده است/ دروغ های نتانیاهو درباره جنگ غزه

یک نویسنده صهیونیست گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در ماه‌های گذشته افکار عمومی داخلی را دچار این توهم کرد که فشار نظامی باعث آزادی اسرای اسرائیلی خواهد شد اما اینگونه نشده است. (جزئیات بیشتر)

20:58 | افشاگری روزنامه های عبری در باره ترس نتانیاهو از بازداشت وی از سوی لاهه

قوت یافتن احتمال صدور حکم بازداشت نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سوی دادگاه بین المللی لاهه به دلیل حملات جنایتکارانه علیه فلسطینیان غزه، وی را دچار ترس و تنش شدیدی کرده است. (جزئیات بیشتر)

20:22 | کانال 12 عبری: 30 نظامی ذخیره ارتش اسراییل از فرمان آماده باش برای عملیات رفح - به دلیل ناتوانی از ادامه جنگ - سر باز زدند.

20:02 | آخرین خسارات حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه از زبان آمار و ارقام/تخریب کامل 86،000 واحد مسکونی

دفتر اطلاع رسانی دولتی فلسطین تازه ترین آمار خسارت های ناشی از حمله رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار جمعی این رژیم را در 205 روز پیاپی منتشر کرد.

رژیم صهیونیستی از ابتدای حمله به غزه در 7 اکتبر 2023 ، 75 هزار تن بمب و موشک و سایر مواد منفجره بر سر غزه فرو ریخته است. (جزئیات بیشتر)

19:22 | شورای پخش رژیم صهیونیستی : گانتز، وزیر خارجه دستور العمل هایی به سفارت های اسرائیلی در سراسر جهان مبنی بر تشدید تدابیر امنیتی در اطراف ساختمان ها و مراکز مربوط به یهودیان و آمادگی برای گسترش خشونت - با توجه به امکان صدور حکم دادگاه لاهه درباره بازداشت سران ارشد "اسرائیل" - صادر کرده است.

19:15 | نصب تصویری از ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس، در حاشیه تحصن همبستگی با غزه در یکی از دانشگاه‌های آمریکا

18:02 | رسانه‌های لبنانی: حملات رژیم صهیونیستی به شهر مارون الرأس در جنوب لبنان

فیلم

17:49 | خط‌ونشانِ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی برای نتانیاهو

اسموتریچ: اگر نتانیاهو به رفح حمله نکند، کابینه‌اش حق ادامه کار نخواهد داشت.

17:43 | بنی گانتز: اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل اسرا را نپذیرد، سرنگون می‌شود

در ادامه اختلافات و کشمکش‌های داخلی شدید در میان مسئولان اسرائیلی، «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه کابینه بنیامین نتانیاهو را تهدید به سرنگونی کرد.

گانتز تهدید کرد که اگر کابینه اسرائیل با «طرح مناسبی برای توافق تبادل [اسرا] مخالفت کند که تحت حمایت سرویس‌های امنیتی هم قرار دارد»، این کابینه سرنگون خواهد شد.

وی همچنین گفت که آزادی اسرای اسرائیلی در بند مقاومت فلسطین، از عملیات در رفح بسیار مهمتر است؛ اسرایی که «کابینه آنان را به حال خود رها کرده است».

17:34 | حمله امروز جنگنده های رژیم صهیونیستی به بیت حانون در شمال باریکه غزه

فیلم

17:24 | یک مسئول فلسطینی هشدار داد: شهادت بیش از 100هزار نفردرصورت حمله رژیم صهیونیستی به رفح

مدیرکل دفتر رسانه ای دولت غزه، هشدار داد که در صورت حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب باریکه غزه که 2 میلیون و 300 هزار فلسطینی در آن ساکنند، شمار شهدا به بیش از 100 هزار نفر خواهد رسید. (جزئیات بیشتر)

17:10 | لحظه هدف قرار گرفتن منزل خانواده «بلحه» در خیابان الجلاء در شهر غزه

فیلم

16:47 | خبر فوری ...

16:25 | پلیس آلمان تجمع اعتراضی حامیان فلسطین را که برای پایان دادن به جنگ نسل کشی در باریکه غزه در مقابل پارلمان این کشور تحصن کرده بودند، سرکوب کرد.

فیلم

16:13 | خبر فوری ...

16:09 | تجمع کودکان فلسطینی در رفح برای ارسال پیام های تشکر به دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و اروپایی که تظاهرات حمایت از فلسطین برای پایان دادن به حملات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه را برگزار کرده اند.

فیلم

16:02 | خبر فوری ...

15:53 | تظاهرات در مونترال کانادا در حمایت از دانشگاه هایی که با فلسطین و غزه اعلام همبستگی کرده اند .

فیلم

13:29 | جهان یکپارچه ندای غزه و فلسطین سر می‌دهد

1

13:15 | قیام دانشجویان آمریکایی علیه تجاوز به غزه

1

13:14 | گروهان‌های قدس تصاویری از گلوله باران شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه را با همکاری کتائب انصار منتشر کردند.

1

12:55 | گفتگو مهم «موسی ابومرزوق» با العالم/ آینده باریکه غزه را حماس تعیین می‌کند

موسی ابومرزوق یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس گفت: «آن که آینده باریکه غزه را تعیین می‌کند، جنبش حماس است.»

این گفتگو ویژه امشب ساعت 23 از شبکه العالم پخش خواهد شد و ترجمه آن به فارسی تا ساعات آینده روی وبگاه و شبکه‌های اجتماعی این شبکه منتشر خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

12:14 | بازداشت نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در تظاهرات حامیان فلسطین

پلیس آمریکا «جیل استین» نامزد ریاست جمهوری را در حالی که در تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه واشنگتن شرکت کرده بود، دستگیر کردند.

جیل استین، نامزد ریاست جمهوری از حزب سبز، در پلتفرم "X" گفت که پلیس همچنین «جیسون کول» مدیر ستاد انتخاباتی او، و «کلی مریل کایر» معاون مدیر ستاد انتخاباتی، را دستگیر کرده است

این نامزد انتخابات آمریکا گفته است تا زمانی که دانشگاه چندین خواسته از جمله تحریم موسسات دانشگاهی اسرائیل را اجرا نکند، آنجا را ترک نخواهند کرد. (جزئیات بیشتر)

1

1

11:49 | اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب تونس در حمایت از فلسطین

«الساندرو بروناس» سفیر ایتالیا در تونس، که دیروز در نمایشگاه کتاب تونس شرکت کرد، از سوی برخی از فعالان مورد حمله واقع شد.

این اقدام فعالان در راستای حمایت از فلسطین بود و آنان شعارهای آزادی فلسطین سر می دادند و ایتالیا را فاشیست خواندند.(جزئیات بیشتر)

1

11:28 | آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل: شمار کودکان کشته شده (شهید) در غزه در ۶ ماه، بیشتر از تمام قربانیان سراسر جهان در چهار سال اخیر است!

11:21 | یک فلسطینی چتر محموله‌های کمک‌هوایی ارسالی به غزه را به چادری برای پناه‌دادن به خانواده‌اش تبدیل می‌کند.

1

11:12 | فعالان تونسی در اعتراض به موضع ایتالیا در حمایت از رژیم صهیونیستی، سفیر ایتالیا و وزیر فرهنگ این کشور را از نمایشگاه کتاب تونس بیرون کردند.

1

11:01 |دانشجویان دانشگاه‌ «هاروارد» آمریکا به نشانه همبستگی با غزه، پرچم فلسطین را در دانشگاه به اهتزاز درآوردند.

1

10:48 | فعالان هوادار فلسطین نام و تصویر 125 خبرنگاری را که در باریکه غزه به شهادت رسیدند، در خارج از ساختمان محل برگزاری ضیافت شام خبرنگاران در واشنگتن به نمایش گذاشتند.

تظاهرکنندگان شب گذشته از مهمانان ضیافت شام سالانه خبرنگاران در کاخ سفید با سر دادن شعار «شرمتان باد!» استقبال کردند. معترضان پرچم فلسطین در دست داشتند و در خارج از ساختمان محل برگزاری مراسم، به صورت نمادین صحنه‌هایی از قتل خبرنگاران در حملات صهیونیست‌ها را بازسازی کردند.

1

10:38 |در واکنش به احتمال صدور حکم بازداشت بین‌المللی؛وزیر خارجه رژیم اسرائیل: «در صورت لزوم از کشور خارج نخواهیم شد»

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل به نقل از یسرائیل کاتز وزیر خارجه، «حکم بازداشت از سوی دیوان لاهه، دورویی مطلق است و در صورت لزوم از کشور خارج نخواهیم شد».

این وزیر صهیونیست افزود: اگر لازم شد عملیات رفح را به منظور دستیابی به توافق، به تعویق خواهیم انداخت.

10:12 | در ششمین روز از عید یهودیان موسوم به "عید فصح"، بیش از 400 صهیونیست از صبح امروز به مسجد الاقصی یورش بردند.

5

10:05 | نفرین غزه دامن‌گیر وزرای صهیونیست؛ یک وزیر دیگر اسرائیلی تصادف کرد

پس از واژگونی خودروی بن گویر وزیر تندروی رژیم صهیونیستی در یک تصادف رانندگی، شب گذشته نیز خودروی حاییم بیتون وزیر آموزش در کابینه نتانیاهو در یک سانحه رانندگی واژگون شد.

به گفته منابع خبری، در این سانحه پدر حاییم بیتون به شدت آسیب دید.

بن گویر وزیر به اصطلاح امنیت داخلی رژیم اشغالگر روز پنجشنبه به همراه دخترش در یک سانحه رانندگی زخمی شد و به بیمارستان منتقل شدند.

09:50 |خیزش دانشجویان علیه جنایات صهیونیست‌ها به یونان رسید

هزاران دانشجوی یونانی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی که در هفته‌های اخیر علیه جنایات صهیونیست‌ها به پاخاسته‌اند، تظاهرات برپا کردند.

55

09:36 | معاریو: نتانیاهو از اقدام دادگاه کیفری بین‌المللی هراس دارد و عصبی است

روزنامه عبری معاریو در یادداشتی نوشت که بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل احتمال صدور حکم بازداشت بین المللی از سوی دادگاه کیفری بین المللی "به طور غیرمعمولی ترسیده و عصبی است".

این روزنامه به نقل از منابع آگاه توصیف کرد که نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت در لاهه "هراسان و عصبی است " است و در روزهای اخیر "او در تلاش برای برقراری تماس های تلفنی پی‌درپی" برای اعمال فشار بر همه طرف های مرتبط در این موضوع به ویژه جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا ) بوده است.»

براساس گزارش معاریو، دستورات دستگیری نه تنها علیه نتانیاهو، بلکه علیه یوآف گالانت، وزیر جنگ و ژنرال هرتزی رئیس ستاد ارتش،مطرح شده است»

09:30 | لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان حامی فلسطین در دانشگاه واشنگتن

5

08:43 | رسانه‌های اسرائیلی: دولت و ارتش در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت از سوی دادگاه کیفری بین المللی علیه نتانیاهو، گالانت و هالیوی هستند . احتمال می‌رود این تصمیم ظرف یک هفته صادر شود.

08:22 | تصاویری از حمله رژیم صهیونیستی به شهرک صربین در جنوب لبنان

خبرگزاری لبنان از زخمی شدن 9 نفر در حمله ارتش رژیم صهیوینستی به شهرک صربین در حنوب لبنان خبر داد.

۱

07:30 |‌ دانشجویان دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا بار دیگر برای همبستگی با غزه چادرهای تحصن را در محوطه دانشگاه برپا کردند.

پیش از این، مدیریت دانشگاه استنفورد اقدام به برداشتن چادرهای معترضان کرده بود.

۱

06:27 |‌ شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه

منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند که در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷ فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه شهید شدند.

درحال به روز رسانی ...

پربیننده ترین خبرها