واکنش‌های داخلی در «اسرائیل» به انتشار فیلم اسرای اسرائیلی توسط القسام

يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 - 10:59

به گزارش خبرنگار العالم، انتشار فیلم اسرای اسرائیلی توسط گردان‌های قسام موجی از اعتراضات و تظاهرات در درون «اسرائیل» برانگیخت.

العالم - فلسطین اشغالی

خضر شاهین خبرنگار العالم گزارش داد: «گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس، گفته‌های یک اسیر اسرائیلی نزد نیروهای مقاومت را منتشر کردند که ضمن سرزنش ارتش رژیم اشغالگر، از سیاست‌مردان در «اسرائیل» به سرکردگی بنیامین نتانیاهو انتقاد می‌کند که چگونه در این مدت طولانی نتوانسته‌اند فرزندان ربوده شده خود را آزاد کنند و تاکنون همه فرصت‌ها برای انعقاد یک معامله و تبادل اسرا را نیز از دست داده‌اند.»

وی افزود: «یکی از اسرا از نتانیاهو خواست که برای آزادی آنها کاری کند زیرا زندانیان به خاطر بمباران شدید در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند و نسبت به عواقب این بمباران بر زندگی آنها هشدار داد. وی گفت که آنها احساس می کنند کابینه آنها را رها کرده است و همچنین خواستار انعطاف نتانیاهو در مذاکرات شد.»

خبرنگار العالم گزارش داد: «پس از انتشار این درخواست اسیران، تظاهرات گسترده‌ای در روزهای گذشته قدس اشغالی و نیز تل‌آویو به صورت خودجوش صورت گرفت و کار بدانجا رسید که خانه نخست وزیر و نیز اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم، محاصره شد. معترضان وزیر امنیت ملی را هم محاصره و به او حمله کردند. آنها وی را متهم کردند که تنها دلیل این همه وخامت اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی بوده است.»

شاهین توضیح داد که معترضان در تل‌آویو، بیت المقدس اشغالی و سایر مکان‌ها خواستار آزادی سریع اسیران، برکناری کابینه نتانیاهو و پاسخگو کردن وی در قبال تمام مشکلات پیش‌آمده، شدند.

پربیننده ترین خبرها