در دیدار با نخست وزیر بورکینافاسو مطرح شد؛

ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های روابط ایران و بورکینافاسو

ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های روابط ایران و بورکینافاسو
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 - 12:39

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر بورکینافاسو و هیات همراه که به منظور شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ و دومین اجلاس ایران و آفریقا به کشورمان سفر کرده بودند ، دیدار و رایزنی کرد.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه با کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو و هیات همراه وی که برای شرکت در دومین اجلاس ایران و آفریقا و همچنین نمایشگاه دستاوردهای توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، دیدار کرد و در خصوص زمینه های توسعه و گسترش روابط در عرصه های مختلف بین دو کشور گفت وگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالیرتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین برانگیز دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو پیش از این دیدار با آیت الله رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران ، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و تولیت حرم امام راحل(ره) دیدار و گفت‌و گو داشت.

پربیننده ترین خبرها