تلویزیون عبری: حماس این‌گونه نظامیان ما را شناسایی می‌کند و می‌کُشد!

تلویزیون عبری: حماس این‌گونه نظامیان ما را شناسایی می‌کند و می‌کُشد!
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 - 09:09

هفت ماه از آغاز جنگ غزه می‌گذرد و رژیم اشغالگر نتوانسته هیچ‌یک از شعارهای خود، از جمله نابودی کامل حماس و استرداد اسرای خود را عملی کند و بلکه، متحمل تلفات بزرگ در میان نظامیان و تجهیزات جنگی‌اش شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

کانال 12 تلویزیون عبری‌زبان در این‌باره نوشت: علیرغم اینکه از حملات مقاومت فلسطین در غزه به تجمعات نظامیان درس گرفته شده، حماس همچنان به دلیل بی‌توجهی سربازان در استفاده از شبکه‌های اجتماعی، می تواند آنها را هدف قرار دهد.

ارتش اشغالگر، روز دوشنبه اذعان کرد که در نتیجه حمله روز یکشنبه "گردان‌های شهید عزالدین قسام" به جمعیت مستقر در گذرگاه "کرم ابو سالم" ۳ نظامی کشته و حداقل 9 تن دیگر زخمی شدند.

سخنگوی ارتش اشغالگر همچنین اعلام کرد که چهارمین نظامی با نام گروهبان "مایکل روزال" (18 ساله) نیز جان باخت.

کانال 12 عبری تاکید کرد که فرماندهان ارتش می‌دانند با مناطق تجمع سربازان غیرحرفه‌ای سر و کار دارند که باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد. این کانال افزود که با سهل‌انگاری سربازان در استفاده از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی که نیروهای ارتش را در معرض خطر قرار می‌دهد، حماس همچنان می‌تواند آنها را هدف قرار دهد و به آنها خسارت وارد کند.

این منبع در ادامه افزود: با وجود پست‌هایی که نظامیان ما در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارند، حماس نیاز ندارد تلاش چندانی برای شناسایی مراکز استقرار نظامیان صورت دهد.

بر این اساس، نظامیان اسرائیلی در شبکه‌های احتماعی پست‌هایی را منتشر می‌کنند و گاهی اوقات نیز علامتی را نشانه‌گذاری می‌کنند که مکان یا نزدیک‌ترین سکونتگاه آنها را مشخص می‌کند و این امر، امکان شناسایی موقعیت آنها را برای نیروهای مقاومت تسهیل می‌کند.

پربیننده ترین خبرها