دستاوردهای مقاومت علیه اشغالگران به روایت آمار و ارقام +‌ فیلم

سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 - 17:17

شوک ۷ اکتبر شروع جهنمی برای رژیم اشغالگر بوده است؛ این رژیم که با هدف نابودی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) ، برای انتقام از غزه خیز برداشته، با مقاومتی عظیم روبه‌رو شده است که دامنه آن از غزه، لبنان و سوریه آغاز و تا یمن و عراق و همچنین ایران ادامه یافته است.

العالم- فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی حجم تلفات خود در باریکه غزه را بسیار کم‌تر از واقعیت‌ها اعلام می‌کند ولی داده‌ها بیانگر تلفاتی انسانی و تجهیزاتی در مقیاسی بالاتر است.

طبق آمار و ارقامی که دشمن صهیونیست درباره تعداد کشته‌های خود از میان نظامیان و شهرک‌نشیان طی ۷ ماه جنگ ارائه داده است، ۶۰۵ سرباز و افسر ارتش اشغالگر کشته شده‌اند که از این تعداد، ۲۶۰ نفر در جریان نبردها و یورش زمینی در داخل غزه به هلاکت رسیده‌اند.

جبهه شمالی فلسطین اشغالی نیز در سایه عملیات‌ سنگین و پیشرفته حزب‌الله لبنان تبدیل به بار بزرگی بر دوش ارتش اشغالگر شده است. آمارها و داده‌ها نشان می‌دهد که مقاومت اسلامی در لبنان ۱۶۳۷ عملیات علیه صهیونیست‌ها اجرا کرده که شامل ۱۴۰۴ حمله به مواضع نظامی، ۵۱ حمله پهپادی و ۱۸۲ حمله به شهرک‌‌های صهونیست‌نشین است.

در جبهه یمن نیز شاهد هستیم که نیروهای یمنی خسارات عظیمی به‌ویژه در بُعد اقتصادی به دشمن صهیونیست و حامی آمریکایی آن وارد کرده‌اند. نیروهای مسلح یمن با جلوگیری از ورود کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های مرتبط با آن به باب المندب، خطوط تدارکاتی رژیم اشغالگر را قطع کردند. طبق آمار و ارقام، مجموع عملیات‌ نیروهای مسلح یمن از آغاز نبرد "طوفان الاقصی"، در دریای سرخ و جنوب فلسطین اشغالی بالغ بر ۱۵۶ عملیات بوده است.

طبق این گزارش، مقاومت ۶۰۶ عملیات موشکی و پهپادی علیه کشتی‌های دشمن صهیونیست اجرا کرده است و همچنین با شلیک حدود ۱۱۱ موشک بالستیکی و بالدار و پهپاد به اهداف دشمن در فلسطین اشغالی حمله کرده است.

رژیم اشغالگر از حملات مقاومت عراق نیز در امان نمانده است. مقاومت عراق در پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین در باریکه غزه، ۲۴۳ عملیات علیه رژیم اشغالگر صورت داده، که شامل ۹۰ عملیات علیه منافع و پایگاه‌های نظامی این رژیم و آمریکا در عراق، ۶۵ هدف در سوریه و ۸۸ هدف در فلسطین اشغالی بوده است.

پربیننده ترین خبرها