آمریکا: ساخت بندر شناور غزه تکمیل شده، بدی آب وهوا مانع راه اندازی است!

آمریکا: ساخت بندر شناور غزه تکمیل شده، بدی آب وهوا مانع راه اندازی است!
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 - 12:45

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که ارتش این کشور ساخت بندر شناور غزه را برای تسهیل کمک رسانی به انجام رسانده است اما شرایط کنونی آب و هوا اجازه انتقال امن این تأسیسات و نصب آن را – که از دو بخش تشکیل شده است – نمی دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش سما الاخباریه، سابرینا سینگ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت: "امروز ساخت بندر شناور غزه را تکمیل کرده ایم". این بندر دو بخشی اکنون در انتظار انتقال به محل تعریف شده در مقابل غزه است.

وی افزود: امروز وزش باد شدید و مواج بودن دریا پیش بینی شده است لذا شرایط آب و هوایی برای انتقال امن این بندر شناور به غزه مساعد نیست. و بخش های تشکیل دهنده و کشتی های جنگی که قرار است در تکمیل این بندر کمک کنند، هنوز در بندر اسدود در جنوب فلسطین اشغالی هستند. وی خاطرنشان کرد که فرماندهی مرکزی آمریکا از آمادگی کامل برای انتقال این بندر به محل تعریف شده در آینده نزدیک برخوردار است.

ارتش آمریکا روز جمعه گذشته اعلام کرده بود که نظامیان این کشور محل ساخت این بندر را به دلیل امواج بلند و بادهای شدید به بندر اسدود در فلسطین اشغالی منتقل کرده اند و هر زمان که اوضاع جوی آرام شد این بندر شناور به محل تعریف شده در سواحل غزه منتقل می شود.

پس از راه اندازی این بندر قرار است کمک های بشردوستانه به غزه توسط کشتی های تجاری در این بندر تخلیه شوند تا با کشتی های کوچک تر به بندرگاه اصلی و در نهایت به خشکی انتقال یابند.

هفته پیش پنتاگون اعلام کرده بود که ارتش آمریکا تا کنون ساخت 50 درصد از این بندر را به هدف سرعت بخشیدن به ارسال کمک های بشردوستانه به غزه به پایان رسانده است.

به گفته روزنامه پولیتیکو، تأسیس بندر شناور جدید پای آمریکا را به طور مستقیم به جنگ علیه غزه می کشاند زیرا منجر به استقرار نیروهای آمریکایی در سواحل غزه به بهانه کمک به ارسال غذا و آب و دارو و دیگر کمک ها به غزه می شود. دولت بایدن پیش از این بارها ادعا کرده بود که نیروهای این کشور وارد غزه نخواهند شد اما برای تضمین امنیت این بندر شناور در نقاط ساحلی می مانند.

پربیننده ترین خبرها