كشف یک گور جمعی دیگر در بیمارستان الشفاء

كشف یک گور جمعی دیگر در بیمارستان الشفاء
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 - 05:09

نیروهای امدادی در غزه یک گور جمعی دیگر را در محوطه بیمارستان الشفاء کشف کردند که پیکر بیش از 50 شهید در آن دفن شده بود.

العالم -

در چهارمین مورد طی 24 ساعت گذشته، نیروهای امدادی غزه یک گور جمعی در محوطه مجتمع پزشکی الشفاء در شهر غزه کشف کردند که پیکر بیش از 50 شهید در آن یافت شده است.

«رامی عبدالمنعم دبابیش» از نیروهای امدادی غزه به الجزیره گفت که پیکر این شهدا قابل شناسایی نیست. او گفت که کشف این گورهای جمعی نشان از وقوع یک جنایت وحشیانه در این بیمارستان دارد.

وزارت بهداشت غزه روز شنبه از کشف سه گور جمعی حاوی پیکر 80 شهید در محوطه بیمارستان الشفاء خبر داده بود. به گفته این وزارتخانه همچنین جسد ده‌ها شهید نیز از بخش‌های مختلف این مجتمع بیمارستانی جمع‌آوری شده است.

به گفته منابع فلسطینی برخی از پیکرهای یافت شده بدون سر هستند و برخی نیز با دست بسته دفن شده‌اند که نشانه‌هایی از زنده به گور کردن و اعدام میدانی وجود دارد.

بیمارستان الشفاء در شهر غزه تاکنون چندین بار مورد یورش گسترده ارتش اسرائیل قرار گرفته است که در آخرین بار در 28 اسفند سال گذشته این مجتمع پزشکی به مدت دو هفته تحت محاصره نظامیان اشغالگر قرار گرفت.

به گفته کمیته اضطراری وزارت بهداشت غزه، ارتش اسرائیل سالن انتظار بیمارستان را بر روی حاضران تخریب کرده و صدها نفر زیر آوار مانده‌اند. به گفته این کمیته هزاران نفر همچنان زیر آوار خرابه‌های مجتمع الشفاء هستند.

در اين ميان به گفته سازمان امدادرسانی غزه پیکر 10 هزار نفر همچنان زیر آوار ساختمان‌ها است و بمباران‌ها و نبود امکانات لازم، اجازه تسریع در عملیات آواربرداری را نمی‌دهد.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی به 34 هزار و 971 نفر رسیده و تعداد مجروحان نیز به 78 هزار و 641 نفر افزایش یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها