وقاحت به شیوه صهیونیستی.. جنگ غزه، تراژدیک است نه نسل‌کشی!

وقاحت به شیوه صهیونیستی.. جنگ غزه، تراژدیک است نه نسل‌کشی!
جمعه 28 ارديبهشت 1403 - 16:08

معاون دادستان رژیم صهیونیستی در امور حقوق بین‌الملل در جلسه دادگاه بین‌المللی دادگستری ادعا کرد که پرونده مطرح شده توسط آفریقای جنوبی علیه این رژیم به طور کامل از شرایط فعلی و واقعیت دور است.

العالم فلسطین اشغالی

در حالی که در حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون دست‌کم ۳۵ هزار تن از اهالی این منطقه که عموما زن و بچه هستند به شهادت رسیده‌اند، "گیلعاد ناعوم" معاون دادستان رژیم صهیونیستی در امور حقوق بین‌الملل، در جلسه دادگاه بین‌المللی دادگستری اظهار داشت که رژیم صهیونیستی در جنگی که خود آغاز نکرده است فقط از خود دفاع می‌کند به این دلیل که در معرض حمله واقع شده است.

گیلعاد با این ادعا که آن چه در غزه اتفاق می‌افتد، یک جنگ تراژدیک است نه نسل‌کشی، از قضات دادگاه خواست تا درخواست آفریقای جنوبی برای صدور دستور خروج نیروهای صهیونیست از غزه به‌ ویژه رفح را رد کنند.

او با تکرار ادعای تل آویو مبنی بر اینکه شهر رفح دژ جنبش مقاومت فلسطین( حماس) و کانون فعالیت‌های آن است، آفریقای جنوبی را متهم کرد که می‌‌خواهد از طریق درخواست عدم حمله به رفح باعث بقای متحد خود حماس شود چرا که نمی‌‌خواهد شکست این جنبش را ببیند.

دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه روز پنجشنبه رسیدگی به درخواست آفریقای جنوبی برای صدور حکمی که رژیم صهیونیستی را ملزم به توقف حملات به شهر رفح واقع در غزه می‌کند، آغاز کرد.

طبق اطلاعیه دیوان بین‌المللی دادگستری، جلسه دو روزه با تکیه بر کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت‌ نسل‌کشی در نوار غزه برگزار می‌شود و آفریقای جنوبی از این دیوان خواسته تا اقدامات موقت اضافی و اصلاح اقدامات موقت قبلی را در نظر داشته باشد تا رژیم صهیونیستی عملیات نظامی خود در رفح، واقع‌ در جنوبی‌ترین نقطه غزه را متوقف کند.

پربیننده ترین خبرها