لحظه به لحظه با 225مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 225مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
شنبه 29 ارديبهشت 1403 - 08:50

در تازه ترین جنایت رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز (شنبه) در دویست و بیست و پنجمین روز حملات مستمر این رژیم علیه فلسطینیان غزه و کرانه باختری، یک خانه در اردوگاه جنین در کرانه باختری هدف حمله هوایی قرار گرفت که دست کم یک نفر شهید و 8 نفر دیگر زخمی شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش،‌ جنگنده‌های دشمن صهیونیستی بامداد امروز در جنایتی دیگر محله الدمج در اردوگاه جنین در کرانه باختری را بمباران کردند که در نتیجه آن دست کم یک فلسطینی شهید و 8 نفر دیگر زخمی شدند، این دومین بار از سال 2002 است که ارتش صهیونیستی در حملات خود در کرانه باختری و علیه جنین از جنگنده استفاده می‌کند.

در همین حال شبکه الجزیره اعلام کرد که در این حمله اسلام خمایسی از فرماندهان گردان جنین به شهادت رسیده است و 6 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر در بحبوحه تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص حمله زمینی به رفح، یک عضو برجسته تیم مذاکراتی رژیم صهیونیستی در پرونده مبادله اسرا به کانال 12 این رژیم گفت که گسترش حمله به رفح هم جان اسرا را به خطر می‌اندازد هم باعث سخت‌تر شدن موضع حماس می‌شود.

این مقام اسرائیلی تاکید کرد که این اقدام از فرصت دستیابی به توافق در کوتاه مدت را کاهش می‌دهد.

این منبع اسرائیلی افزود که قطر و مصر موضع حماس در خصوص توفف کامل جنگ را پذیرفته‌اند و این مساله رسیدن به توافق را دشوار کرده است.

مخالفت برخی کشورهای غربی با عملیات تمام عیار رژیم اسرائیل در رفح

به گزارش ریانووستی به نقل از خبرگزاری "فرانس پرس"، سیزده کشور از جمله بریتانیا، آلمان و فرانسه ضمن ارسال نامه ای به اسرائیل مخالفت خود را با عملیات نظامی تمام عیار این کشور در شهر رفح در نوار غزه اعلام کردند.

این نامه به امضای وزرای خارجه استرالیا، بریتانیا، کانادا، ژاپن، نیوزلند، کره جنوبی، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند و سوئد رسیده و برای یسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل ارسال شده است.

بالا گرفتن اختلافات در کابینه صهیونیستی

منابع صهیونیستی با اشاره به بالا گرفتن اختلافات در کابینه این رژیم اعلام کردند که احتمال فروپاشی کابینه جنگ در آینده نزدیک بالاست.

روزنامه معاریو به نقل از منابع آگاه نوشت که گروه گانتز، گالانت و آیزنکوت و هلیوی (بلوک ژنرال‌ها) در کابینه جنگ در مقابل نتانیاهو قدرت بیشتری پیدا کرده و نتانیاهو در اقلیت قرار گرفته است.

این روزنامه همچنین تاکید کرد که بخش بزرگی از ساکنان سرزمین های اشغالی به علت نبود هیچ گونه پیروزی در افق پیش‌رو بسیار خشمگین است.

به نوشته معاریو موضع وزیر جنگ یواو گالانت در انتقاد از نبود هیچ گونه طرح سیاسی در کنار جنگ از حمایت بیشتر اعضای کابینه جنگ برخوردار است.

گزارش لحظه به لحظه 225مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری:

14:37| گزارش نیویورک تایمز از افراط گری و نسل کشی رژیم صهیونیستی

یک روزنامه آمریکایی نوشت: انتشار عکس‌هایی از شنا کردن و آفتاب گرفتن شهروندان فلسطینی در سواحل غزه، با واکنش افراط گرایانه یک روزنامه‌نگار اسرائیلی مواجه و خواستار ریختن خون های بیشتر در غزه شده است. (جزییات بیشتر)

13:25| تازه‌ترین آمار شهدای غزه

وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد: آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر به 35386 شهید و 79366 مجروح رسیده است.

رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته 9 مورد جنایت علیه مردم غزه مرتکب شده است که در آن، 83 نفر به شهادت رسیده و 105 نفر مجروح شده‌اند.

12:55| شلیک موشک از لبنان به سرزمین‌های اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی: یک فروند موشک ضدزره از لبنان به سمت منطقه المطله در شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

12:12|حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در ساعت 9 و 45 صبح امروز محل تجمع نظامیان ارتش دشمن صهیونیستی را در پادگان «برانیت» با موشک هدف قرار دادند و بصورت مستقیم خساراتی به آن وارد کرد.

11:13 | تصاویری از هدف قرار دادن نیروهای رژیم اشغالگر توسط گردان‌های قدس در اردوگاه جبالیا شمال باریکه غزه

1

09:48 | قسام از کشته شدن 15 نظامی صهیونیست خبر داد

گردان‌های قسام با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که 15 نظامی صهیونیست را در عملیاتی در محله التنور در شرق رفح به هلاکت رسانده است.

این نظامیان در یک خانه مستقر بودند که پیشتر رزمندگان حماس با بمب ضدنفر آن را بمب‌گذاری کرده بودند.

قسام تاکید کرد که پس از منفجر کردن بمب، رزمندگان وارد این خانه و از فاصله صفر با نظامیانی که زنده مانده بودند، درگیر شده و آنها را به هلاکت رساندند.

09:46 | گردان های القسام حماس، یک تانک مرکاوا 4 صهیونیستی را در محله التنور در شرق شهر رفح در جنوب باریکه غزه با راکت ضد زره یاسین 105 هدف قرار دادند.

08:20 |

08:12 | «آخرین نگاه»... این تصویر هر لحظه در غزه تکرار می‌شود؛ وداع با شهدا

1

08:08 | پس از ماه‌ها آوارگی ساکنان شهر خان‌یونس به خانه‌های خود باز می گردند

گالری

07:37 | جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین منطقه در اردوگاه جبالیا را هدف قرار دادند

1

07:05 | اعتصاب و عزای عمومی در جنین

در پی جنایت صهیونیست‌ها در ترور «إسلام خمايسة» یکی از فرماندهان گردان های جنین اعتصاب و عزامی عمومی سراسری در این شهر اعلام شد.

وزارت بهداشت فلسطینی اعلام کرد که در حمله رژیم صهیونیستی به اردگاه جنین یک نفر شهید و ۸ نفر دیگر زخمی شدند.

گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطینی شهادت یکی از فرماندهان این جنبش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین را تائید کرد.



(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها