اختلاف در کابینه جنگ اشغالگران؛

گانتز: رهبران اسرائیل بزدلانه رفتار می‌کنند/ نتنیاهو: گانتز به جای حماس مرا تهدید میکند!

گانتز: رهبران اسرائیل بزدلانه رفتار می‌کنند/ نتنیاهو: گانتز به جای حماس مرا تهدید میکند!
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 - 10:21

"بنی گانتز"، عضو شورای جنگ "اسرائیل" روز شنبه تهدید کرد که اگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، چندین خواسته از جمله تعیین استراتژی روشن برای ادامه ی جنگ و پیامدهای آن را برآورده نکند، از کابینه خارج خواهد شد.

العالم - فلسطین اشغالی

در طی یک کنفرانس مطبوعاتی، گانتز تا هشتم خردادماه، به نتانیاهو فرصت داد تا این استراتژی را تعیین کند چرا که به گفته وی "نبرد بزرگی که "اسراییل" بامقاومت فلسطین دارد"، مردم "اسرائیل"!.. را متحمل رنج بسیاری کرده است".

وی با بیان اینکه "از هفتم مهرماه گذشته تا امروز در جنگ تمام عیاری به سر می بریم"، افزود: پس از تسلط اقلیتی کوچکی (در کابینه) بر کشتی "اسرائیل" و کشاندن آن به عمق پرتگاه، هیچ تصمیم حیاتی گرفته نشده است، وی افزود: "در ابتدا در ائتلاف با نتانیاهو، همبستگی قوی وجود داشت، اما این مدت اخیر، از هم گسیختگی وسردرگمی وجود دارد.

عضو شورای جنگ "اسرائیل" با بیان اینکه "کسانی که "اسرائیل" را کنترل می کنند در حال حاضر بزدلانه عمل می کنند و برخی از سیاستمداران فقط به فکر خود هستند"، تاکید کرد: "ما تنها در صورتی در جنگ پیروز می شویم که قطب نما راهبردی روشنی داشته باشیم و بدون این قطب نما، ما در جنگ پیروز نخواهیم شد.

وی در ادامه گفت: "نیاز به تغییر فوری در کابینه وجود دارد و من و همکارانم هر کاری که بتوانیم برای تغییر این روند انجام خواهیم داد وشورای جنگ باید تا 8 ژوئن استراتژی اقدام جدیدی را تدوین کند که شامل بازگرداندن ربوده شدگان ما و تضعیف حکومت حماس شود".

گانتز خاطرنشان کرد که "باید برای بازگشت شهرک نشینان به شمال، ترویج عادی سازی روابط با عربستان سعودی و اطمینان از اینکه همه اسرائیلی ها به دولت خدمت می کنند، کار شود. نتانیاهو باید بین تفرقه و اتحاد و بین پیروزی و فاجعه یکی را انتخاب کند."

نتانیاهو به نوبه خود درخواست های گانتز را رد کرد و گفت که این درخواست ها به معنای پایان دادن به جنگ، شکست "اسرائیل"، قربانی کردن اسرا، حفظ حماس و ایجاد کشور فلسطین است".

وی در اظهارات خود پس از سخنرانی گانتز ادامه داد: "در زمانی که سربازان ما در رفح می‌جنگند، گانتز تصمیم می‌گیرد به جای حماس به نخست‌وزیر اولتیماتوم بدهد".

پربیننده ترین خبرها