پس از ۷ اکتبر و آغاز جنگ علیه غزه؛

افزایش حملات اشغالگران به کرانه‌باختری/ جزئیات اقدامات صهیونیست‌ها برای آزار گسترده فلسطین‌ها در سرتاسر اراضی اشغالی

سه شنبه 17 مهر 1403 - 14:46

گزارش یک مرکز فلسطینی، از گسترش  عملیات شهرک سازی  و حملات به اراضی و دارایی های فلسطینی، از جمله تخریب ساختمان ها و تأسیسات با هدف ایجاد محیطی آزاردهنده برای فلسطینیان، خبر داد.

العالم _ فلسطين

عملیات شهرک سازی، تصرف و حمله به زمین ها و اموال فلسطینی ها در کرانه باختری در طول یک سال جنگ اسرائیل در باریکه غزه، افزایش یافته است.

این گزارش فلسطینی به کمیسیون مقاومت علیه دیوار و شهرک سازی حاکی است در طول یک سال جنگ، مقامات اشغالگر و شهرک نشینان آنها ۵۲ هزار کیلومتر از اراضی فلسطین را با نام های مختلف تحت تسلط خود در آوردند.

بر اساس این گزارش، اشغالگران و شهرک نشینان حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ مرتبه به اراضی و اموال فلسطینی ها حمله کردند که حاکی از ایجاد مناطق حائل در اطراف شهرک‌ها با دستور نظامی بوده که شمار آنها به ۱۲ منطقه رسیده است.

در این گزارش آمده است که بیشتر این شهرک ها در شمال کرانه باختری به ویژه شهرهای سلفیت و نابلس و همچنین در شهرهای رام الله، البیره و بیت لحم متمرکز شده اند و نسبت به گسترش این اقدام به سایر شهرک ها هشدار داده زیرا زمینه‌ای برای جداسازی اراضی بیشتر و جلوگیری از ورود شهروندان فلسطینی به آنهاست.

این گزارش حاکی است از ۷ اکتبر، مقامات اشغالگر اسرائیل ۱۸۲ طرح را برای ساخت بیش از ۲۳ هزار ۲۰۰ شهرک در مساحتی به وسعت ۱۴هزار هکتار بررسی کرده اند که از این تعداد ۶ هزار ۳۰۰ واحد تصویب شده است.

این گزارش نشان می دهد که شهرک نشینان با حمایت ارتش رژیم اشغالگر، ۲۹ زمین کشاورزی به شهرک نشینان اختصاص داده و ۷ جاده را برای تسهیل تردد شهرک نشینان و ارتباط با شهرک های موجود ایجاد کردند .

براساس این گزارش،‌ مقامات رژیم اشغالگر در مجموع ۱۵۵۷ عملیات تخریب ساختمان‌ها و تأسیسات فلسطینی را انجام داده‌اند و نسبت به تخریب ۶۳۰ تأسیسات دیگر در تعدادی از شهرهای فلسطین هشدار داده اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها