انتقادات گسترده در تل‌آویو از حمله «ضعیف» رژیم صهیونیستی/ رسانه های اسراییلی: جهان عرب به ما می‌خندند

انتقادات گسترده در تل‌آویو از حمله «ضعیف» رژیم صهیونیستی/ رسانه های اسراییلی: جهان عرب به ما می‌خندند
شنبه 5 آبان 1403 - 20:17

محافل سیاسی و رسانه‌ای تل‌آویو اتفاق‌نظر دارند که حمله اخیر «اسرائیل» به ایران «بسیار ضعیف»، «بی‌اهمیت» و «ناچیز» بود و هدف نتانیاهو از این حمله فقط یک هدف سیاسی بود و بس!

العالم ـ فلسطین اشغالی

در حالی که پروپاگاندای رزیم اسرائیل برای بزرگنمایی ابعاد حمله تجاوزکارانه اخیر به ایران تلاش می‌کند، واکنش محافل سیاسی و رسانه‌ای این رژیم، مؤید ضعیف بودن حملات تجاوزکارانه و مهم‌تر از آن این است که به سطح تهدیدات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از عملیات "وعده صادق 2" در 1 اکتبر نمی‌رسد.

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که انتقادات تندی از اسرائیلی‌ها خواه از راستگرایان و یا چپگرایان، درباره آنچه گفته می‌شود هدف قرار دادن چندین پایگاه در ایران است، شنیده می‌شود.

روزنامه «معاریو» از زبان یائیر لاپید، رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نقل کرده است: «ما باید بهای سنگینی از ایران می‌گرفتیم . حمله اسرائیل نه از قدرت کافی و نه از اهمیت کافی برخوردار نبود. عدم حمله به مخازن نفت ایران اشتباه بزرگی بود. ایران با حمله موشکی خود ما را فلج کرده بود.

آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» نیز به نوبه خود گفت: «متاسفانه دولت بهای گزافی از ایران نگرفت». رسانه‌های اسرائیلی معتقدند «خسارات واردشده به ایران بر اثر حمله اسرائیل بسیار ناچیز و بی اهمیت است. در جهان عرب به ما می‌خندند».

تالی گوتلیب، نماینده کنست از حزب لکود نیز به نوبه خود در حساب کاربری خود در شبکه "X" نوشت: حمله نکردن به تاسیسات هسته‌ای ایران به مثابه گریه کردن برای چندین نسل آتی خواهد بود.

در پاسخ به این سوال که چرا حمله رژیم اسرائیل اینقدر ضعیف بود؟ این چه ربطی به باقی ماندن نتانیاهو در قدرت دارد؟ رامی یتسهار، روزنامه‌نگار اسرائیلی و افسر ارشد سابق پلیس در ارتش اشغالگر، تاکید کرد که این حمله بسیار ضعیف و ناچیز علیه ایران، یک ترفند سیاسی از سوی نتانیاهو بود تا به حامیانش نشان دهد که کاری علیه تهران انجام داده است.

وی به بیانیه دانیال هاگاری سخنگوی ارتش اشغالگر درباره این حمله اشاره کرد و گفت: این بیانیه تا حدی مملو از خودستایی کاذب بود، اما زبان بدن هاگاری ثابت می‌کند که او می‌فهمد که این حمله فقط یک نمایش بود و تنها هدف از آن، سیاسی بود و نشان دادن به رای‌دهندگان که نتانیاهو دست به اقدامی زد و بس.

این افسر سابق اسرائیلی اظهارات لاپید را تکرار کرد و گفت که این حمله هیچ هدف راهبردی محقق نکرد و مواضع هسته‌ای ایران و مراکز نظامی سپاه پاسداران و تاسیسات نفتی و بنادر را هدف قرار نداد و هیچ خسارت واقعی به ایران وارد نکرد.

پربیننده ترین خبرها