در سال‌روز اشغال فلسطین

کشورهای عربی شاهد تظاهرات بی‌سابقه بود

کشورهای عربی شاهد تظاهرات بی‌سابقه بود
جمعه 23 ارديبهشت 1390 - 14:40

بيش از يک ميليون تن از ساکنان فلسطين و چندين کشور عربي به نشانه حمايت از آرمان فلسطين تظاهرات گسترده اي برپا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم، گسترده ترین تظاهرات با شعار "راهپیمایی جمعه فراخوان" در میدان التحریر قاهره ـ پایتخت مصر ـ برگزار شد. شرکت کنندگان در این مراسم با سر دادن شعارهایی ضمن اعلام حمایت از مقاومت ملت فلسطین، خواستار مقابله با اشغالگران صهیونیست تا آزادی کامل سرزمین فلسطین شدند.

مردم لبنان و اردن و مصر به منظور همبستگی با ملت فلسطین و در شصت و سومین سالروز فاجعه اشغال فلسطین راهپیمایی کردند که هزاران تن از آوارگان فلسطینی در آن حضور داشتند. جوانان خشمگين شهر الجيزه مصر با آتش زدن پرچم رژيم صهيونيستي شعارهايي نظير اي يهودي دست ازسر مصري ها بردار، مصريها سرور شمايند، اي صهيونيست صبركن بزودي مردان مصري تو را دفن خواهند كرد، مردم خواستار توقف صادرات( گاز ) اند و مردم خواهان اخراج سفيراند سر مي‌دادند.

نيروهاي امنيتي و نيروهاي پليس مصر همزمان با اين حادثه، اقدامات امنيتي در اطراف سفارتخانه رژيم صهيونيستي را تشديد كرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر "اسرائیل" به نیروهای ارتش عبری دستور داده است که به هر شیوه ممکن مانع از بحرانی شدن اوضاع در سالروز اشغال فلسطین شوند.

افزودنی است که مسئولان صهیونیستی از محمود عباس رئیس انتصابی تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند تا تظاهرات مردم فلسطین در این مناسبت را به کنترل درآورد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها