خبر بد موشکی برای اسرائیل

خبر بد موشکی برای اسرائیل
سه شنبه 28 آذر 1391 - 15:16

العالم - دولت آمریکا از همکاری تسلیحاتی مصر با کره شمالی و دریافت موشک های اسکاد نگران شده است و آن را خبر بد موشکی برای اسرائیل می داند

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، آمریکا تقویت کشورهای همسایه رژیم صهیونیستی را به هیچ شکل برنمی تابد، چرا که تقویت این کشورها از جمله مصر را برای متحد اول خود در منطقه خاورمیانه خطرساز می داند.
قرارداد ارسال اولین محموله موشک های اسکاد در چارچوب تعاملات نظامی مصر و کره شمالی در دولت محمد مرسی رییس جمهور این کشور امضا شد.
"ریچارد فیشر" عضو مرکز بین المللی ارزیابی و راهبردی آمریکا درباره این خبر، گفت: چنین موضوعی باعث می شود که احساس کنیم مصری ها می خواهند به اسراییل حمله کنند.
فیشر ادعا کرد: نیاز مصر به این نوع موشک ها نشانه تلاش قاهره برای پیشرفت سامانه تسلیحاتی اش است؛ لذا بدون شک خبر بدی برای اسراییل است، چرا که ورود این محموله به مصر وقتی منطقی می شود که ارتش مصر بخواهد به اسراییل حمله کند.
به گفته فیشر، قرارداد مزبور برای دولت اخوان المسلمین مصر خوب است، چون این موشکها توسط نیروهایی خاص هدایت می شود و این بدان معناست که به رغم مشکلات سیاسی مرسی، این موشکها را می تواند توسط نیروهای وفادار به خودش کنترل کند.
وی ادامه داد: برخورداری مصر از چنین سلاحی، نشانه تحول در ارتش مصر است، همچنین به نظر می رسد که اخوان المسلمین در مسیر ایجاد نیروی وفادار به خود برای ایجاد رهبری یکپارچه است که بر حکومت کنونی سیطره خواهند افکند.
فیشر یادآور شد: ارتش مصر به خاطر پیامدهای حملات اخیر علیه اسراییل در زمینه حمله به این رژیم مردد است، لذا وجود نیروی وفادار به مرسی می تواند چنین تردیدی را از بین ببرد.
یک تحلیلگر سابق وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود، در این باره به "ورلدنت دیلی"، گفت: ارتش مصر سیطره کامل بر زرادخانه موشکی را نمی پذیرد و مصلحتش در حفظ امنیت به عنوان ستون فقرات توافقنامه صلح با اسراییل است.
وی با اشاره به میانجیگری مصر در مذاکرات آتش بس بین اسراییل و حماس، افزود: این نقش ثابت کرد که مصر نیتی برای حمله به مصر ندارد؛ارتش و سازمان اطلاعات مصر کانال ارتباطی دو طرف بود و مرسی به طور مستقیم با اسراییل گفت وگو نکرد، چون وی حدود اختیاراتش را می داند.
این تحلیلگر تاکید کرد: کره شمالی تا سالها از طریق چین موشکهای اسکاد به مصر ارسال می کرد، لذا این قرارداد، جدید نیست.
سران ایالات متحده همواره از تقویت نظامی کشورهای همسایه رژیم صهیونیستی نگرانند و به هر نحو ممکن سعی می کنند مانع قرادادهای نظامی آنها با کشورهای دیگر شوند؛ در صورتی که نتوانند جلوی اقدامات این کشورها را بگیرند سیل کمک های نظامی خود را به رژیم صهیونیستی سرازیر می کنند.

 
 

پربیننده ترین خبرها