عبداللهیان: در کنار ملت و دولت سوریه ایستاده ایم

عبداللهیان: در کنار ملت و دولت سوریه ایستاده ایم
چهارشنبه 29 آذر 1391 - 19:05

معاون وزیرامور خارجه، اخبار منتشره از سوي رسانه هاي گروهي به نقل از وی مبني بر کناره گیری بشار اسد رييس جمهور سوريه از قدرت را تکذیب و از انتشار این قبیل شایعات ابراز تأسف کرد.

حسین امیر عبداللهيان عصر امروز (چهارشنبه) در گفتگو با شبکه خبری العالم، با ابراز تأسف از اخبار منتشره توسط رسانه هاي گروهي كه با اصول اين حرفه در تضاد است، تصریح کرد: ما در كنار محور مقاومت خواهيم ايستاد و با حل نظامي بحران سوريه مخالفيم. مسكو و تهران در كنار ملت و دولت سوريه مي ايستند.
معاون وزیر خارجه در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: به رسميت شناختن يك گروه كم تعداد مخالف سوري به عنوان نماينده ملت سوريه، نوعي جنگ رواني است. راه حل نظامي و مسلح سازي گروههاي مخالف سوري، خدمت به منافع رژيم صهيونيستي است.     
وی با ابراز اميدواري برای پیروزی ملت سوريه و تشکیل دولت ملي در اين كشور، با اشاره به طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: تاکنون مخالفت صریح و آشكاري با طرح ايران براي حل بحران سوريه مشاهده نكرده ايم.
امیرعبداللهیان سپس به گفت وگوهای اخیر خود با  مقامات روسیه اشاره کرد و گفت: روسیه از طرح ایران برای حل بحران سوریه از طریق گفت وگوی ملی میان همه طرفهای سوری با دولت دمشق حمایت می کند. طرح شش ماده ای ایران به مصر، ترکیه، عربستان، اخضر ابراهیمی، دبیرکل سازمان ملل متحد، چین، روسیه، پاکستان و برخی کشورهای دیگر ارائه شده و مخالفت آشکاری با آن نشده است. روسیه هم اعلام کرده که طرح ایران مکمل طرح کوفی عنان است و مسکو و تهران در زمینه فعال سازی این طرح به توافق دست یافته اند.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان افزود: مهم آن است که با گفت وگوی سیاسی از خشونت دور شویم و به سمت صلح و آرامش در سوریه به منظور دستیابی به راهکاری مشترک برای حل بحران حرکت کنیم. این که گروهی کوچک در خارج از سوریه می کوشد سرنوشت ملت این کشور را تعیین کند، نوعی توهین به این ملت است. نظامی کردن اوضاع، راهکارهای امنیتی و جنگ روانی و تبلیغاتی، سوریه را به سمت سرنوشتی مبهم سوق می دهد و در نهایت باعث می شود به عنوان همسایه ای ضعیف برای رژیم صهیونیستی باقی بماند.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: دولت آمریکا از دو سال پیش کوشید با حمایت از تروریستها و گروه های مسلح که به رژیم صهیونیستی و دشمنان منطقه خدمت می کنند، نظام دمشق را سرنگون کند. لذا این طرف ها مسئول کشته شدن ملت سوریه هستند. همۀ طرف ها به ویژه آمریکا باید در سیاست های خود تجدید نظر کنند و به راه حلی سیاسی بیندیشند.
وی با اشاره به این که حامیان گروه های تروریستی با وجود وارد ساختن خسارات سنگین به تاسیسات زیربنایی سوریه، موفق به اجرای طرح های خود نشده اند، گفت: ما شاهد پیروزی ملت سوریه و روی کار آمدن  دولت وحدت ملی و تقویت پیوند برادری میان قشرهای مختلف مردم سوریه خواهیم بود.
tt-19:16:37

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها