مخالفت سردمداران گروه مسلح سوریه با طرح ایران

مخالفت سردمداران گروه مسلح سوریه با طرح ایران
جمعه 1 دی 1391 - 16:40

مخالفان نظام سوری در خارج از کشور، مخالفت خود را با طرح جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سردمداران گروه های مسلح مخالف نظام سوری موسوم به " ائتلاف ملی مخالفان سوری " طرح ایران برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه را که با استقبال طرف های مختلف بین المللی مواجه شده بود، رد کرده و آن را " تلاش مایوسانه ایران برای نجات نظام سوری " نامیدند.
ائتلاف ملی مخالفان ادعا کرد که ارائه دیرهنگام این طرح ها در حالی صورت می گیرد که مخالفان توانسته اند به پیروزی های سیاسی و نظامی قاطعی دست یابند؛ مدعی شدن در مورد پیروزی مقابل ارتش سوریه البته یک طنز تلخ است که هیچ واقعیتی ندارد و در طول یک ماه گذشته شورشیان بیش از 15هزار کشته و هزاران اسیر و زخمی داده اند.
طرح جمهوری اسلامی ایران برای برون رفت سوریه از بحران، شامل شش بند بود که مهم ترین آن ها توقف خشونت ها و گفت و گوی ملی میان نظام سوری و مخالفان بود، این طرح حمایت بسیاری از کشورهای جهان از جمله، روسیه، چین، هند، پاکستان، عراق، روسیه، لبنان، آفریقای جنوبی، برزیل و... را به همراه دارد.
این در حالی است که مخالفان نظام سوری در خارج از کشور، هرگونه میانجی گری ایران را مردود دانسته، مخالفت خود را با هرگونه گفت و گو با نظام پیش از کناره گیری بشار اسد اعلام کردند. برخی از منابع تاکید می کنند که دلیل مخالفت سران خارج نشین شورشیان با این طرح، فشارهای وارد شده از طرف قطر و ترکیه بر آنهاست؛ چرا که آنها نمی خواهند ایران همچنان بازیگر اصلی میدان در سوریه باشد.
ائتلاف مخالفان نظام سوری در خارج از کشور، ادعا کرد که طرح ایران، به دنبال حفظ جان مردم سوریه و حفاظت از استقلال و وحدت این کشور است؛ بی شک ایران می تواند در این زمینه و در مجال برآوردن منافع عالی ملت سوریه نقش ایفا کند، به شرط آن که دست از حمایت سیاسی، امنیتی و اقتصادی از بشار اسد بکشد و با اعمال فشار بر او، زمینه کناره گیری فوری او را فراهم کند.
این ائتلاف همچنین از ایران خواست در آینده روابط ملت های ایران و سوریه به طور جدی تامل کند، زیرا بر اساس ادعاهای این ائتلاف نظام مورد حمایت ایران در سوریه، رو به زوال است و ملت سوریه همچنان برقرار خواهد ماند.
26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها