نگرانی "اسرائیل" از پیشرفت موشکی ایران

نگرانی
يکشنبه 3 دی 1391 - 13:55

در پی اقدام اخیر کره شمالی در پرتاب ماهواره ای به فضا به واسطه یک موشک دور برد، رسانه های اسرائیلی مدعی شدند، ایران در این اقدام مشارکت داشته است.

به گزارش العالم، "اور هیلر" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در این خصوص مدعی شد: کره شمالی با زیرپا نهادن مطالبات جامعه بین المللی، با یک موشک دور برد ماهواره ای را به فضا پرتاب کرد. گزارش منابع اطلاعاتی آمریکا حاکی از آن است که ایران نیز در این اقدام شرکت داشته است.
وی همچنین ادعا کرد: فعالیت های موشکی کره شمالی برای ایران بسیار حائز اهمیت است و موشک شهاب سه که برای هدف قرار دادن اسرائیل طراحی شده است، در واقع همان موشک "لدنگ" کره شمالی است.
منابع اطلاعاتی همچنین گزارش دادند، موشک ماهواره بر ایران شباهت بسیاری به موشک ماهواره بر اخير كره شمالی دارد.
اور هیلر گفت: ایرانی ها با پرتاب این  موشک کره شمالی دریافتند که تصمیمات شورای امنیت در محکوم کردن کره شمالی کارساز نیست و واکنش جامه جهانی به اقدام پیونگ یانگ، سست و ضعیف است و تحریم های بین المللی اثر چندانی ندارد.
وی افزود: آنچه حائز اهمیت است این که پرتاب ماهواره به فضا به واسطه موشک دوربرد، ساخت موشکهای قاره پیما با برد هزاران کیلومتر را میسر می سازد.
این تحلیلگر مسائل سیاسی اسرائیلی گفت: ویکیلیکس با استناد به اطلاعاتی که از سفارت امریکا دریافت کرده، گزارش داده است که ایران موشک هایی از نوع  بی ام 25 با برد 3500 کیلومتر در اختیار دارد.
به ادعای این تحلیلگر صهیونیست، در حال حاضر ایرانی ها با همکاری کره شمالی در صدد تولید موشکهای قاره پیما هستند تا سواحل غربی آمریکا را تهدید کنند.
وی با بیان این که در حال حاضر تهران با همکاری پیونگ یانگ در صدد ارتقای برنامه موشکی خود است، تصریح کرد: موشک ماهواره بر اخیر کره شمالی می تواند از ایران، آمریکا را هدف قرار دهد.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها