نشست منامه و معیارهای دوگانۀ شورای همکاری

نشست منامه و  معیارهای دوگانۀ شورای همکاری
دوشنبه 4 دی 1391 - 21:49

العالم، بيروت ـ نويسنده و تحليلگر سياسي لبنانی، گفت:سیاست کشورهای عضو شوراي همكاري خليج فارس در قبال سوریه و بحرین نشان دهنده معیارهای دوگانه و بی عدالتی این شورا است

سی و سومین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، در سایه تداوم سرکوب گسترده اعتراضات مسالمت آمیز مردم بحرین در منامه پایتخت این کشور در حال برگزاری است.
"حكمت شحرور" در این باره به شبكه خبري العالم، گفت: شوراي همكاري خليج فارس از یک سو رژيم ديكتاتور بحرين را برای سرکوب انقلاب مردمی این کشور حمايت مي كند و از سوی دیگر، در سوریه تروریست های مخالف حکومت را مورد حمایت قرار می دهد.
نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی افزود: دولت سوريه خواستار گفتگو شده است، اما تروريست ها با تحريك كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس، با اين گفتگوها مخالفت مي كنند. اما در بحرين انقلابيون خواستار گفتگو هستند، اما شورای همکاری از سیاست آل خلیفه در مخالفت با گفتگوها حمایت می کنند! شورای همکاری خلیج فارس در سوريه از دخالت هاي خارجي به نفع تروريسم مسلحانه حمايت مي كنند و در بحرین برای حمايت از رژيم ديكتاتور عليه ملت، نظامیان خود را به این کشور اعزام می کند.
شحرور اظهار داشت: اكثريت قاطع مردم بحرين به صورت مسالمت آمیز خواستار اصلاح قانون اساسي و بركناري حكومتی 40 ساله هستند و شورای همکاری به آنها هیچ توجهی ندارد؛ اما در سوريه گروه هاي تروريست که به دنبال تغيير نظام هستند، از تاييد شوراي همكاري خليج فارس برخوردارند؛ با توجه به اين مسايل نشست منامه چه مفهمومي را از عدالت ارائه خواهد داد؟
نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی خاطرنشان كرد: برپايي نشست منامه بيانگر نگراني حاكمان كشورهاي عربي خليج فارس از حوادث بحرين است، زيرا حوادث منامه حکایت از آن دارد که تمام منطقه بايد به سمت دموكراسي گام بردارد؛ حكام كشورهاي عربي حوزه خليج فارس در برخي مناطق شعار دموكراسي سر مي دهند و در مناطقي ديگر آن را ناديده مي گيرند، از اين رو هدف از اين نشست افزايش فشارها بر مردم بحرين است. 
وي در پایان درباره دخالت آمريكا در تدوين تصميمات نشست منامه و هدايت آن در جهت سیاست های خود هشدار داد.
14:42
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها