بی اعتنایی اعضای "شورای همکاری" به خواست ملتها

بی اعتنایی اعضای
چهارشنبه 6 دی 1391 - 09:43

بیروت، العالم - عضو انجمن حقوق بشر بحرین گفت: تصمیمات اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بحرین، امنیتی و نظامی بود و به مسائل داخلی و حقوق بشر در این کشورها توجهی نشد.

صلاح ربیع، سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم افزود: با توجه به خیزش های مردمی در بحرین و منطقه الشرقیه در عربستان و همچنین یمن، تاکید اجلاس منامه بر مسائل امنیتی و ایجاد فرماندهی مشترک نظامی بود و این نشان می دهد تمایلات ملت ها برای آزادی، دموکراسی و احترام به حقوق بشر نادیده گرفته شد.
ربیع ادامه داد: حاضران در اجلاس، افکار عمومی را در تصمیماتشان نادیده گرفتند و به تقویت مشارکت مردمی در تصمیم گیری نپرداختند، همچنین در بیانیه پایانی اجلاس، درباره مجالس قانونگذاری واقعی که نماینده خواست مردم باشد، سخن به میان نیامد.
عضو انجمن حقوق بشر بحرین خاطر نشان کرد: درگیری های امنیتی، نقض حقوق بشر در بحرین و بی توجهی به نقش مردم در تصمیم گیری در این کشور در حالی صورت می گیرد که بر اساس قانون اساسی بحرین، ملت منبع مشروعیت قوا به شمار می رود. 
سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز گذشته با تصویب توافقنامه امنیتی، ایجاد فرماندهی نظامی مشترک، و تاکید بر افزایش همکاری در زمینه تبادل اطلاعات میان دستگاه های امنیتی کشورهای عضو به کار خود پایان داد.
اجلاس در بیانیه پایانی، بدن توجه به وقایع انقلاب مردمی بحرین، خواستار حل سریع بحران و انتقال قدرت در سوریه شد و از جامعه جهانی خواست در این زمینه اقدام کند.   

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها