سیاستمدار بحرینی:

سفر فعالان حقوق بشر به بحرین نمایشی است

سفر فعالان حقوق بشر به بحرین نمایشی است
پنج‌شنبه 14 دی 1391 - 23:11

منامه(العالم)- رييس جمعيت حقوق بشر جوانان در بحرين سفر نمایندگان سازمانهای مدافع حقوق بشر به این کشور را نمایشی خواند.

محمد المسقطي پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم افزود: حوادث سال گذشته بحرين نشانگر آن است كه رژيم تمايلي ندارد به تغییرات و مطالبات مردم تن دهد؛ و امروز با گذشت نزديك به يك سال از گزارش شريف بسيوني رييس كميته حقيقت ياب بحرين، هنوز هيچ يك از توصيه هاي اين كميته مانند تصويب قوانين جديد، اصلاح دستگاه های قضايي و امنيتي، و توقف بازداشت و شکنجه اجرا نشده است.
المسقطی تأکید کرد: مردم بحرين سال 2013 را درحالي آغاز كردند كه نيروهاي امنيتي با حمله گسترده به شرکت کنندگان در فعالیت "میدانهای اللؤلؤ" که با دعوت ائتلاف 14فوريه برگزار شده بود، 11 نفر از آنها را بازداشت و بقيه تظاهركنندگان را با استفاده از گازهاي سمي و تجهيزات سركوب متفرق كردند.
رئيس جمعيت حقوق بشر جوانان در بحرين اظهار داشت: پارلمان اروپا گزارش مفصلي از اوضاع بحرين و وقوع موارد متعدد نقض حقوق بشر ارائه كرده است اما رژيم آل خليفه تلاش مي كند از رسانه ها به عنوان وسيله اي براي سرپوش گذاشتن بر جناياتش استفاده كند.
وي درباره سفر نمایندگان سازمان هاي مدافع حقوق بشر به بحرين گفت: تعداد سازمان هايي كه به بحرين سفر كرده اند هنوز به نصف تعدادي كه وزير حقوق بشر وعده داده بود نرسيده است. اين سفرها محدود و نمايشي بوده و هدف رژيم از آن ، تامين منافع مقامات حاكم است.
foad-3-13:40
 

پربیننده ترین خبرها