افزایش خودکشی خدمتکاران خانواده های عربستانی

افزایش خودکشی خدمتکاران خانواده های عربستانی
جمعه 22 دی 1391 - 09:37

در شش روز گذشته، سه خدمتکار زن خارجی در پایتخت عربستان، دست به خودکشی زدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از روزنامه "سبق"، در هفته گذشته سه خدمتکار زن که در پایتخت عربستان و در منازل اتباع این کشور مشغول کار بودند، خود را حلق آویز کرده و به زندگی خود پایان داده اند.
به نوشته این روزنامه، دو تن از این زنان اهل اتیوپی؛ و دیگری تبعه اندونزی بوده است.
از سوی دیگر، در پی اعدام یک خدمتکار زن تبعه سریلانکا به اتهام قتل فرزند خانوادۀ عربستانی که در آن کار می کرده، دولت سریلانکا دیروز (پنجشنبه) سفیر خود در عربستان را از از ریاض فرا خواند.
منابع رسانه ای سریلانکا اعلام کردند که دولت این کشور از عربستان خواسته بود که جنازه زن اعدام شده را به کشورش تحویل دهند، اما مقامات سعودی ضمن مخالفت با این درخواست، دستور دفن وی در عربستان را صادر کرده اند.
هجده ماه پیش هم در پی اعدام یک خدمتکار اندونزیایی در عربستان، دولت اندونزی سفر شهروندان خود به این کشور را ممنوع کرده بود. در آن زمان بیش از 1.2 میلیون اندونزیایی در عربستان به عنوان خدمتکار یا کارگر ساختمانی مشغول کار بودند.
شمار زیادی از اتباع کشورهای جنوب شرق آسیا و نیز آفریقا، به عنوان خدمتکار منازل و یا کارگران ساده در کشورهای حاشیه خلیج فارس به کار اشتغال دارند که از تبعیض، قوانین نابرابر شغلی و محرومیت از حقوق مدنی رنج می برند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها