نشست اتحادیه عرب،

اشك تمساح حاميان تروريست ها براي آوارگان سوري

اشك تمساح حاميان تروريست ها براي آوارگان سوري
دوشنبه 25 دی 1391 - 17:39

دمشق، العالم - عضو پارلمان سوريه با انتقاد از مواضع كشورهاي عربي عضو اتحاديه عرب در قبال بحران سوريه، ادعاي نگراني اين كشورها در خصوص اوضاع آوارگان سوري را "مضحك" توصیف کرد.

شريف شحاده روز يكشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم اظهار داشت: كشورهايي مدعي نگراني براي آوارگان سوري هستند كه خود با حمايت تسليحاتي و مالي از گروه هاي مسلح و تروريست ها در سوريه، عامل اين آوارگي هستند.
عضو پارلمان سوريه افزود: تعداد زيادي از اعضاي اتحاديه عرب، از تروريست هايي كه در حال كشتار و آواره كردن ملت سوريه هستند، حمايت مي كنند.
شحاده ادعاهاي اتحاديه عرب در قبال سرنوشت آوارگان سوري در كشورهاي همجوار را مضحك نامید و خاطرنشان كرد: وزيران امور خارجه اين اتحاديه روز يكشنبه (24 دي ماه 1391)، نه بررسي اوضاع آوارگان سوری در كشورهاي همجوار، بلکه دقیقا با هدف ضربه زدن به ملت و كشور سوريه و تاكيد بر ادامه حمايت از گروه هاي مسلح، نشست فوق العاده برگزار كردند.
عضو پارلمان سوريه تصریح کرد: سوريه قبل از بحران كنوني در بين كشورهاي منطقه، كشوري نمونه بود و از بسياري از اين كشورها وضعیت بهتری داشت و سالیان طولانی از آوارگان فلسطيني، عراقي، لبناني و اردني ميزباني كرد.
شحاده تاكيد كرد كه مردم سوريه، ساده لوح نيستند تا فريب اعضاي اتحاديه عرب را بخورند و ادعاهاي اين اتحاديه در خصوص تلاش براي حل بحران آوارگان را باور كنند.
به گفته اين نماينده پارلمان سوريه، اين كشور خود ميزبان سه ميليون آواره عراقي است. شهروند سوري نيازي به كمك هاي غذايي اتحاديه عرب ندارد و در كشورش ازحقوق شهروندي و كرامت انساني برخوردار است .
شحاده با اشاره به انتشار تصايري از آوارگان در اردوگاه "الزعتري" و ديگر اردوگاه ها گفت: اين گونه اقدام ها نيز با هدف فريب و به زانو در آوردن ملت سوريه صورت می گیرد. برخي از اعضاي اتحاديه عرب هر چه در توان داشتند، عليه ملت و دولت سوريه مرتكب شدند و امروزهم در صدد فريب سوري ها هستند، غافل از اين كه سوری ها فريب  نمي خورند و در برابر بيگانگان تسليم نمي شوند.
شحاده در ادامه از اقدام تركيه در زمينه تعيين "والي" و فرماندار براي سوري هاي ساكن مناطق مرزي به شدت انتقاد كرد و گفت: تركيه در گذشته نيز اراضي سوريه را غصب كرد و امروز هم درصدد تحت قيموميت در آوردن مناطق مرزي سوريه است.
به گفته شريف شحاده، حس توسعه طلبي و استعمارگري عثمانيان، در ذهن و فكر اردوغان، نخست وزير تركيه، ريشه دارد. سخن از قيموميت و سرپرستي مناطق مرزي، در واقع تكرار اشغال خاك سوريه با عنواني جديد و به معني وجود طرحي قديمي براي اشغال اين كشور از سوي تركيه است. مسوولان ترك اكنون به بهانۀ كمك به آوارگان سوري در صدد اجراي طرح ياد شده هستند، طرحي كه مورد انتقاد معارضان غير مسلح سوري؛ و مورد استقبال شوراي به اصطلاح "ملي" سوريه (معارضان مسلح) قرار گرفته است.
 

پربیننده ترین خبرها