امارات تحت فشار غرب برای تامین هزینه حمله به مالی

امارات تحت فشار غرب برای تامین هزینه حمله به مالی
سه شنبه 26 دی 1391 - 19:11

العالم - فرانسه در اقدامی که وابستگی و اطاعت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به استکبار را بیش از پیش آشکار می کند ، خواستار تامین هزینه های حمله به کشور مالی توسط امارات شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم ، به نقل از رادیو " اوستن " نروژ و دیپلمات های غربی، مقام های فرانسوی ازابوظبی خواسته اند که در تامین هزینه عملیات نظامی شمال کشورمالی و تحقق وعده آمریکا و انگلیس مبنی بر حمایت مالی کشورهای خلیج فارس از این عملیات اقدام کند.
براساس این گزارش درخواست تامین کمک مالی امارات به جنگ علیه مالی را " فرانسوا اولاند"  رئیس جمهوری فرانسه به مسئولان اماراتی ابلاغ کرده و عملیات کشور خود در مالی را جنگ علیه  گروه های اسلامگرای افراطی توصیف کرده است.
درهمین حال لندن و واشنگتن نیز به پاریس وعده داده اند از متحدان عرب خود در حاشیه خلیج فارس قول تأمین هزینه عملیات نظامی نیروهای فرانسوی در شمال کشور مالی را بگیرند.
کارشناسان نظامی فرانسوی هزینه مرحله اول عملیات نظامی شمال مالی را که احتمالاً چند ماه طول خواهد کشید ، 300 میلیون یورو  برآورد می کنند.
افشای درخواست فرانسه ، انگلیس و آمریکا از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای تأمین هزینه  عملیات نظامی شمال مالی نشان می دهد که این شش کشور عربی مجری سیاستها و تأمین کننده هزینه عملیات نظامی و اطلاعاتی محرمانه غرب  در کشورهای مختلف هستند.
رئیس جمهوری فرانسه امروز ( سه شنبه ) در جریان سفر به امارات اعلام کرد که 750 نظامی این کشور در مالی مستقر شده اند و اعزام نیروهای زمینی و هوایی همچنان ادامه دارد.
فرانسوا اولاند افزود : مستقر کردن نیروهای حافظ صلح آفریقائی در مالی شاید یک هفته طول بکشد .
گزارشهای منتشره در فرانسه حاکیست که ارتش این کشور به بررسی مساله " احتمال استفاده از 6 فروند جنگنده "رافال" مستقر در پایگاه دریائی فرانسه در امارات ، در عملیات نظامی شمالی مالی " می پردازد.
یک مسئول امنیتی فرانسه در کنفرانسی خبری گفت : نظامیان مستقر در امارات ، در عملیات نظامی شمال مالی مشارکت نخواهند کرد؛ ولی آماده پیوستن به نظامیان مستقر در باماکو – پایتخت کشور مالی – هستند.
 

پربیننده ترین خبرها