پارلمان اروپا خواستار آزادي فعالان بحريني شد

پارلمان اروپا خواستار آزادي فعالان بحريني شد
جمعه 29 دی 1391 - 18:25

العالم - پارلمان اروپا خواستار تجدید نظر دستگاه قضائی بحرین در احکام صادره علیه فعالان معترض و آزادی زندانیان سیاسی شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پارلمان اروپا اولین جلسه عمومی خود در سال جدید میلادی را با تصویب طرحی درباره نقض آشکار حقوق بشر آغاز کرد و ضمن ابراز نگرانی از صدور حکم حبس 13 فعال بحرینی، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط زندانیان سیاسی در این کشور شد.
انقلاب مردمی بحرین 2 سال پیش آغاز شد و رژیم آل خلیفه همچنان به نقض حقوق مردم، سرکوب ، بازداشت و شکنجه معترضان و فعالان حقوق بشر ادامه می دهد.
دیوان عالی بحرین اوایل ماه جاری میلادی حکم حبس 13 فعال معرض را به جرم مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز تأیید کرد.
"یلکو کاسین" نماینده پارلمان اروپا در مصاحبه ای با شبکه خبری العالم مطالبات مردم بحرین را قانونی توصیف کرد و گفت: ما آشکارا از مطالبات مردم بحرین حمایت می کنیم و  وجود پایگاه نظامی آمریکا در بحرین نباید چشم ما را به روی واقعیت های این کشور ببندد.
پارلمان اروپا در این جلسه رژیم آل خلیفه را به خودداری از اصلاحات متهم کرد و از این رژیم خواست مذاکرات ملی را برگزار و توصیه های گزارش کمیته حقیقت یاب شریف بسیونی را اجرا کند.
نمایندگان پارلمان اروپا اعلام کردند که اگر رژیم آل خلیفه به خواسته های مذکور اهمیت ندهد، اتحادیه اروپا باید توافقنامه همکاری خود با بحرین را به حال تعلیق درآورد و از صادر کردن تجهیزات نظامی به این کشور جلوگیری کند.
"مایکل مان" سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاسی خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با گزارشگر شبکه العالم، گفت: پارلمان اروپا از ما می خواهد که مواضع قاطعانه تری در قبال بحرین اتخاذ کنیم.
وی افزود:رژیم این کشور باید به مواد گزارش کمیته حقیقت یاب بسیونی پایبند باشد.
پارلمان اروپا همچنین از رژیم آل خلیفه خواست که دستگاه قضائی را اصلاح کند و حقوق معترضان و آزادی بیان را به رسمیت بشناسد.
این پارلمان همچنین خواستار دموکراتیک برگزار شدن انتخابات سال آینده این کشور شد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها