برگزاری انتخابات داخلی رژیم صهیونیستی

برگزاری انتخابات داخلی رژیم صهیونیستی
سه شنبه 3 بهمن 1391 - 09:55

انتخابات زودهنگام کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) امروز (سه شنبه) برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم انتخابات کنیست باید 10 ماه دیگر یعنی نوامبر 2013 برگزار می شد ولی به دلایل مختلف از جمله ناکامی دولت بنیامین نتانیاهو جلو افتاد.
حدود 10 هزار و 132 مرکز رأی گیری ساعت 00 : 07 درب های خود را به روی 5 میلیون و 656 هزار و 705 واجد شرایط باز می کنند و ساعت 00 : 22 درب های خود را می بندند.
احزاب ذیل مهمترین احزاب رقیب در انتخابات کنیست است : 
1 ) ائتلاف " لیکود – اسرئیل خانه ماست "
ائتلاف لیکود – اسرائیل خانه ماست اکتبر 2012 با ادغام حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اسرائیل خانه ماست به ریاست آویگدورلیبرمن تشکیل شد.
2 ) حزب "کار" به ریاست شِلی یحیموویچ . حزب کار در تبلیغات انتخاباتی خود شعار تغییر دولت نتانیاهو را سرمی داد و تلاش می کند که در انتخابات کنیست رتبه دوم را کسب کند و به دومین حزب بزرگ اسرائیل تبدیل شود .
3 ) حزب "یش عتید" به ریاست یائیر لبید . حزب یش عتید حزبی لیبرال است که موضعی میانه در خصوص صلح با فلسطینی ها دارد . یائیر تا سال 2011 مجری شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی بود سپس وارد عرصه فعالیت سیاسی شد .
4 ) حزب "خانه یهودی" به ریاست نفتالی بینت . این حزب ، راستگرای افراطی است و مخالف تخلیه شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری رود اردن و تقسیم قدس می باشد  .
5 ) حزب "هتنوعا" به ریاست تزیپی لیونی . لیونی قبلاً عضو ارشد حزب کادیما بود . حزب هتنوعا خواهان مذاکره با فلسطینی ها و امضای توافقنامه سیاسی با آنها برای جلوگیری از " انزوای بین المللی " رژیم صهیونیستی است . 
6 ) حزب راستگرای " شاس". این حزب، مذهبی است و آریه درعی، ایلیاهو یشای و آریل اتیاس ریاست مشترک حزب شاس را در انتخابات کنیست به عهده دارند.
7 ) حزب "یهدوت هتوراه" . این حزب نیز مذهبی است .
8 ) حزب کادیما به ریاست شائول موفاز . کادیما بزرگترین حزب در دوره قبلی کنیست یعنی هیجدهمین دوره بود ولی نظرسنجی ها نشان می دهد که کادیما در انتخابات نوزدهمین دوره کنیست بسیار بدشانس خواهد بود .
9 ) حزب میرتس به ریاست زهاوا گالئون . این حزب  ، چپگرا است و سال 1992 از ادغام دو حزب راتس و مبام تشکیل شد.
 
گفتنی است شهروندان فلسطینی ساکن سرزمین های اشغالی 1948 نیز در این انتخابات حضور دارند و اتحادیه عرب چند روز پیش با صدور بیانیه ای از آنها خواست تا به صورت هماهنگ و منسجم در این انتخابات شرکت کرده و نماینده های عرب را پارلمان رژیم اسرائیل بفرستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها