زندان های بحرین، رختکن قهرمانان و ورزشکاران!

زندان های بحرین، رختکن قهرمانان و ورزشکاران!
جمعه 6 بهمن 1391 - 12:45

کمیته دفاع از ورزشکاران بحرینی، شمار ورزشکاران و قهرمانان بازداشت شده در این کشور از زمان انقلاب 14 فوریه تاکنون را 52 نفر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خانواده های ورزشکاران زندانی در بحرین، با شرکت در برنامه ای تحت عنوان " فرزندان ما، ورزشکارانی پشت میله های زندان" که توسط کمیته دفاع از ورزشکاران در منطقه المصلی برگزار شده بود، تاکید کردند: برخورد با ورزشکاران بحرینی فقط به علت مشارکت آنان در تظاهرات نبوده و در واقع نوعی واکنش انتقامجویانه رژیم از آنان است.
به نوشته روزنامه بحرینی الوسط، "حمد الفهد" دومین ورزشکاری بود که رژیم آل خلیفه در کوران وقایع انقلاب 14 فوریه، او را در 17 فوریه بازداشت و در دادگاه فوق العاده محاکمه کرد.
خانواده الفهد فاش کردند که رژیم آل خلیفه، از تعیین وکیل برای الفهد جلوگیری کرد و او ناچار با وکیل تسخیری که از سوی رژیم در نظر گرفته شده بود، محاکمه شد و وکیل تسخیری هیچ اقدامی برای دفاع از این ورزشکار بحرینی انجام نداد و سرانجام الفهد به صورتی کاملا نمایشی محکوم شد.
خانواده "باقر الشعبانی" که از لیدرهای هواداران تیم الاهلی و همچنین تیم ملی بحرین است نیز تاکید کردند که وی در معرض انواع شکنجه قرار گرفته و شکنجه گران حتی بینی او را نیز شکسته اند.
به گفته خانواده الشعبانی، سازمان لیگ بحرین هیچ اقدامی برای حمایت از- ورزشکاران که مایه افتخار و سربلندی ورزش این کشور بودند- انجام نداده اند و این در حالی است که ورزشکاران در همه کشورها محترم شمرده می شوند، اما در بحرین ورزشکاران را فقط به سبب گرایش به مذهبی خاص یا به سبب شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز به زندان می اندازند.
کمیته دفاع از ورزشکاران بحرینی در حاشیه این برنامه، نمایشگاهی از عکس ها و مدال ها و جوایز ورزشکاران زندانی ترتیب داد. بخشی از نمایشگاه نیز به نقاشی فرزندان و خانواده ورزشکاران زندانی اختصاص یافت.
در این میان یوسف المحافظه از فعالان حقوقی بحرینی تاکید کرد: ورزشکاران، آخرین طیف از طیف های مختلف جامعه بحرینی بودند که به زنجیره نقض حقوق بشر توسط رژیم حاکم پیوستند. این در حالی است که در سایر کشورهای جهان، از ورزشکاران تجلیل می کنند و از آن ها با احترام یاد می شود، اما در بحرین ورزشکاران به سبب گرایش های فکری یا مذهبی  زندانی می شوند و حقوق آن ها پایمال می گردد.
"هادی الموسوی" رئیس اداره آزادی های عمومی در جمعیت الوفاق بحرین نیز خاطر نشان کرد که نقض حقوق ورزشکاران بحرینی، در واقع نوعی انتقامجویی برخاسته از حسادت رژیم به جایگاه مردمی این افراد بوده است.
به گفتۀ وی، پرونده برخی از ورزشکاران در دادگاه های مدنی بررسی نشده و مستقیما در دادگاه "فوق العاده" محاکمه و محکوم شده اند.
26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها