ابومرزوق: مذاکره‌ای با طرف اسرائیلی نداشته‌ایم

ابومرزوق: مذاکره‌ای با طرف اسرائیلی نداشته‌ایم
سه شنبه 1 اسفند 1391 - 13:06

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر مذاکره غیر مستقیم هیاتی از این جنبش با هیات امنیتی "اسرائیلی" تحت نظارت مصر را تکذیب کرد و آن را دروغ محض خواند و گفت که طرف اسرائیلی دست به این دروغ پردازی می زند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "موسی ابومرزوق" در مصاحبه با روزنامه "الحیات" چاپ لندن افزود: «ما می‌دانیم هیات امنیتی اسرائیلی بارها برای بررسی اقدامات مربوط به تثبیت متوقف کردن آتش بس وارد قاهره شده است.»
این مقام بلندپایه حماس در ادامه با بیان اینکه ما برای امضای قرارداد مبادله اسرا به صورت غیر مستقیم با اسرائیلی‌ها مذاکره کردیم که به موجب این قرارداد شمار زیادی از بازداشت شدگان فلسطینی در ازای آزادی گلعاد شالیت از زندان های صهونیستی آزاد شدند؛ گفت: ما از هیچ اقدامی در این زمینه خجالت نمی‌کشیم و هر موضع سیاسی را اتخاذ کنیم آن را به صورت آشکار اعلام می‌داریم و هرگز آن را پنهان نمی‌کنیم، زیرا ما بر اساس اقتضای مصالح ملت فلسطین عمل می نماییم.
وی ضمن اشاره به این مساله که ادعای مربوط به مذاکرات و رایزنی‌های حماس با طرف صهیونیستی امری شرم آور است و این ادعا دروغی بیش نیست؛ در ارتباط با نشست رهبران حماس و فتح در بیست و هفتم ماه جاری برای از سرگیری رایزنی‌ها برای تشکیل دولت فلسطین تاکید کرد: رایزنی‌ها میان این دو جنبش به دور از مسائل اختلافی و عوام‌فریبی صورت خواهد گرفت.
نائب رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: دولت آتی به ریاست محمود عباس تشکیل خواهد شد و 19 وزیر از مستقل‌ها و تکنوکرات‌ها در آن نقش آفرینی خواهند کرد و ماموریت‌های آنان طبق توافقات به عمل آمده مشخص است.
ابومرزوق یادآور شد: حماس با خواسته محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در زمینه تعیین سقف زمانی سه ماهه برای فعالیت این دولت موافقت کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی حماس؛ وی توضیح داد:« ما به رغم آن همه چالش‌ها و موانع بر ادامه تلاش‌ها در راستای برقراری آشتی ملی اصرار داریم.»
وی گفت: به باور بنده سقف زمانی برای فعالیت این دولت سه ماه نباشد، زیرا این مدت برای بستر سازی جهت ورود به انتخابات که ابو مازن تشکیل دولت را به برگزاری آن مشروط کرده است، کافی نخواهد بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها