تاكيد اخوان بر برگزاري انتخابات درموعد مقرر

تاكيد اخوان بر برگزاري انتخابات درموعد مقرر
شنبه 5 اسفند 1391 - 13:24

يكي از رهبران گروه اخوان المسلمين مصر، انتخابات پارلماني را راهي به سوي تشكيل نهادهاي اين كشور به شيوه دموكراتيك دانست و بر برگزاري انتخابات پارلمانی در موعد مقرر تاكيد كرد.

"بدر محمد" روز شنبه در مصاحبه با شبكه العالم گفت: قانون زمان مشخصي براي برگزاري انتخابات پارلماني تعيين كرده است تا مردم تصميم بگيرند چه كساني را براي رهبري مرحله آينده انتخاب كنند.
وي خاطرنشان کرد: همه بايد به خواسته هاي مردم درباره انتخابات و تشكيل پارلمان عمل كنند تا بتوانيم مرحله بي ثباتي كنوني را پشت سربگذاريم و نهادهاي كشور به شيوه دموكراتيك تشكيل شود.
بدر محمد با اشاره به اين كه در عرصه سياسي مصر ميان گروه ها توافق زيادي وجود ندارد، اظهار داشت: خواسته ما اين است که در طرح رياست جمهوري برای گفت و گو، توافق هايي به دست آيد كه براي همه رضايت بخش باشد و انتخابات در تاريخ تعيين شده برگزار شود.
عضو ارشد اخوان المسلمين در واكنش به اتهامات عليه اين گروه در زمينه سياسي ، تاكيد كرد: ما با همه توان براي خروج از وضع كنوني مصر با ساير گروه ها تعامل كرديم و همه مسائل در ميز مذاكره مطرح است.
وي تأکید کرد: حل مسائل موجود به گفت وگوي ملي واقعي نياز دارد و بايد گروهها گردهم آيند و مسائل را بررسي كنند و درباره مسائل اساسي به توافق برسند.
بدر محمد تصريح كرد: مصر در آغاز حركت به سوي دموكراسي واقعي به سر مي برد و نبايد هيچ طرفي شرط هاي خود را به طرف هاي ديگر تحميل كند.
وي با اشاره به اين كه دستيابي به همه حقوق در اين مرحله دشوار است، تاكيد كرد كه اگر با برگزاري انتخابات موفق شويم پارلماني داشته باشيم كه اوضاع را اصلاح و مسائل و مشكلات اساسي برخي مناطق را به درستي بررسي كند، مي توانيم به اهداف خود برسيم.
 
 
طبق فرمان محمد مرسي رئيس جمهور مصر، انتخابات پارلماني اين كشور از 27 آوريل (8 ارديبهشت) آغاز مي‌شود و دو ماه بعد در پايان ماه ژوئن به اتمام مي‌رسد.
در فرمان محمد مرسي آمده است كه به دليل كمبود نيروهاي ناظر بر انتخابات، راي‌گيري در چهار مرحله انجام مي‌شود. ناظران مي‌گويند كه مرسي و اخوان‌المسلمين اميدوارند كه انتخابات سبب شود اعتراض‌هاي خياباني و مخالفات‌هاي علني با دولت وي كمتر شود.
منتقدان مرسي كه بيشتر ليبرال ها هستند، مي‌گويند قانون اساسي جديد مصر كه تحت حمايت گروه هاي اسلام خواه در دسامبر سال گذشته در همه پرسي به تاييد مردم رسيد، از حقوق اساسي ملت حمايت نمي‌كند.
اين مساله باعث شده مصر همچنان شاهد اعتراض‌ها، ناامني و مشكلات اقتصادي باشد.
طبق فرمان مرسي انتخابات در چهار مرحله انجام مي‌شود: قاهره و چهار استان ديگر، 27 و 28 آوريل و دور نهايي در این حوزهای انتخاباتی چهارم و پنجم مه برگزار خواهد شد. جيزه، اسكندريه و شش استان ديگر، 15 و 16 آوريل؛ و دور نهايي 22 و 23 ماه مه برگزار می شود. هشت استان در روزهاي دوم و سوم ماه ژوئن و دور نهايي در این حوزه ها نهم و دهم همان ماه برگزار خواهد شد.
شش استان هم در روزهاي 19 و 20 ژوئن راي‌گيري دارند؛ و دور نهايي در اين مناطق 26 و 27 ژوئن برگزار مي‌شود. بنا به فرمان صادر شده، قرار است كه مجلس جديد در روز ششم ماه ژوئيه تشكيل جلسه دهد.
19:41 
 

پربیننده ترین خبرها