ژنرال فرانسوی: وقایع سوریه هیچ شباهتی به انقلاب ندارد

ژنرال فرانسوی: وقایع سوریه هیچ شباهتی به انقلاب ندارد
دوشنبه 14 اسفند 1391 - 12:19

ژنرال بازنشسته فرانسوي و کارشناس مسائل راهبردي و ژئوپلتيك تاکید کرد: آنچه در سوري روي مي دهد، حاصل دخالت هاي آشكار خارجی در امور یک كشور داراي حاكميت است و اوضاع سوريه هيچ شباهتی به انقلاب ندارد.

ژنرال آلن كوروِز در همايش اتحاديه ميهني دانشجويان سوريه (شاخه فرانسه) گفت: سوريه با توطئه اي بزرگ مواجه است و اين توطئه از سوي تروريست های مزدور از 29 كشور جهان اجرا مي شود كه با حمايت لجستیک دولت تركيه و حمايت هاي مالي قطر و عربستان وارد سوريه شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در اين همايش که تحت عنوان "راه گفتگو در سوريه، از مقاومت تا روابط بين الملل " در مركز فرهنگي سوريه در پاريس برگزار شد، اعضاي هيات ديپلماتيك سوريه و سوري هاي مقيم فرانسه و نيز برخي از اساتيد دانشگاه هاي فرانسه و جمعي از روزنامه نگاران و خبرنگاران مستقل فرانسوي حضور داشتند.

ژنرال فرانسوی در سخنان خود در این همایش افزود: پیش از آغاز این بحران، مسئولان سوري به طور جدي تلاش مي کردند تا سوريه را به كشوري جديد و قوي تبديل كنند، اما غرب همواره در اين زمينه مانع تراشي مي كند.

وي با اشاره به تلاش لابی صیهونیزم برای سرپوش نهادن بر حقایق سوریه، تصريح كرد: بسياري از موسسات فرانسوي خواستار انتشار تحليل ها و نظرات وي درباره بحران سوريه شده اند، اما شبكه هاي تلويزيوني با این کار مخالفت كرده اند، زيرا وابسته به يك "لابي معروف" هستند.

اين ژنرال بازنشسته فرانسوي در بخش دیگری از سخنان خود، به خرید املاک در فرانسه توسط شيوخ و مسئولان قطري اشاره کرد و گفت: موافقت دولت فرانسه با سرمايه گذاري هاي كلان براي خريد اراضی حومه شهرهاي بزرگ فرانسه از سوی برخي از دولت ها و شخصيت هاي كشورهاي حوزه خليج فارس كه حامي تروريسم هستند، موجب شگفتي است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها