سوء استفاده گروه‌های مسلح از کودکان سوریه

سوء استفاده گروه‌های مسلح از کودکان سوریه
چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 09:06

سازمان بین المللی دفاع از حقوق کودکان، در گزارشی هولناک از افزایش سوء استفاده گروه‌های مسلح و تروریستی از کودکان سوریه در جنگ خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان "کودکان را نجات دهید" در گزارشی تحت عنوان "کودکان در تیررس گلوله‌ها" هشدار داد، از کودکان در سوریه بعنوان نگهبان، جاسوس، جنگجو و در برخی موارد سپر انسانی سوء استفاده شده است.
این سازمان که مقر آن در انگلیس است، در گزارش خود نوشت: در نتیجه جنگ در سوریه حدود 2 میلیون کودک در این کشور نیازمند کمک فوری هستند.
در این گزارش آمده است، پژوهشگران ترک دریافته‌اند که 3 کودک از بین هر 4 مورد، یکی از بستگان خود را از دست داده اند.
سازمان "کودکان را نجات دهید" هشدار داد، بسیاری از کودکان سوریه در شرایطی غیر انسانی زندگی می‌کنند و به دلیل نبود شرایط بهداشتی خطر ابتلای آنها به بیماریهای خطرناک بسیار زیاد است.
قربانیان فراموش شده
در این بین افزایش قیمتها به دلیل کمبود مواد غذایی باعث بروز مشکلاتی برای خانواده ها در تأمین مواد غذا شده است.
کودکان سوریه همچنین به دلیل ویران شدن حدود 2 هزار مدرسه و یا تبدیل شدن مدارس به پناهگاه شهروندان، از تحصیل و آموزش محروم شده اند.
در گزارش سازمان "کودکان را نجات دهید" تأکید شده است: کودکان سوریه قربانیان فراموش شده جنگ هستند که از کمکهای ضروری محروم مانده و با مرگ و صدمه های جدی مواجهند.
این سازمان با درخواست از مجامع بین المللی برای حل بحران سوریه تأکید کرد، این بحران با پایان درگیری‌ها حل می‌شود.
نسل گم شده
این گزارش یک روز پس از هشدار "یونیسف" درباره به وجود آمدن نسل گمشده از کودکان سوریه منتشر می شود.
یونیسف در گزارشی هشدار داد، میلیونها کودک در سوریه درحالی بزرگ می شوند که چیزی جز خشونت نمی بینند، آنها همچنین از آموزش محروم شده و با ضربه هایی مواجه می‌شوند که در تمام طول عمرشان همراه آنها خواهد بود.
در این گزارش آمده است، کودکان سوریه تحمل ندارند که جنگ یک سال دیگر طول بکشد. از بین هر 4 میلیون نفر که داخل سوریه نیاز به امدادرسانی دارند، دو میلیون نفر کمتر از 18 سال دارند و سن بیش از نیم میلیون نیز کمتر از 5 سال است.

پربیننده ترین خبرها